23 februari  2010							
															
									Trådstartare								
							
													 
					 
					
				 
				
					Tjena!
Köpte för ett tag sedan en 745:a som var sönderslagen med ett basebollträ, el-systemet va ett råttbo och huvudpumpen satt monterad på stereons plus-kabel.
Jag löste alla dessa problem, kopplade bort huvudpumpen, monterade en walbropump i tanken, testkörde den sedan när den satt i tanken med kablarna som sitter under "mattan" i skuffen. Pumpen startade. Lödde tillbaka kablarna till sin ursprunga plats i skuffen. 
När jag väl ikväll skulle starta motorn så går den runt perfekt, går på startgas. Mätte då över säkring 11 när jag kör på starmotorn, inte ett liv på den säkringen, förstod då att att måste varit något el på den säkringsplatsen och det va därför föregående ägare kopplat en knapp till huvudpumpen. Bilen går ju hjäpligt utan förpumpen. 
Nå, lite el-scheman osv över 1988A LH 2.2 el-försörjning till bränslepumparna vore jättevälkommet och gärna lite tips.
Jag sket i att riva bort själva huvudpumpen nu, så den sitter kvar, men en walbropump bör väl orka trycka igenom soppa ändå, i alla fall så att motorn startar? Självklart ska pumpen monteras bort när det blir mindre snö ute så jag kan hissa upp bilen.
/Andrée
					Senast redigerat av Kickboxer (23 februari  2010)