2744
Sök

Volvo orginal cup

1 772 Inlägg
23 februari 2010
Volvo_Mannen skrev:
2.3Liter
B234F,
B = Bensin
23 = 2.3l
4 = 4 ventiler/cyl
F = insprut med kat

msjuan skrev:
Volvo_Mannen du har ju koll på Volvo:
Fanns det inte italienska volvo med 2liters och 16V  tex 940 Polar 16V?
Eller det kanske bara är något jag har fått för mig smile
Mvh Marcus

Jo, den sitter i 940 årsmodell 91. 204 hk, dock är den utrustad med turbo.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 februari 2010
NordstromJ skrev:
torpis skrev:
NordstromJ skrev:
VOCarna är gatreggade bilar som du besiktar som vilken bil som helst på SBP, rätta mig om jag har fel någon?

Vad ger ett sådant inlägg?

Då kan ju du berätta för mig vad fan ditt inlägg gav? Trött man blir..

torpis skrev:
antingen vet man eller vet man inte

Eller så vill man veta..

Mitt inlägg ger som egenskap av moderator dig en uppmaning om att inte skriva sådant som du inte är säker på. Det är så lösa rykten startar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

174 Inlägg
23 februari 2010
Jaha! det är så det ligger till! Vilken är den bästa volvo motorn att köra med i grupp e då?
Ska byta motor i min 740gl 88kat.

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2010
msjuan skrev:
Volvo_Mannen skrev:
olander_91 skrev:
När jag menade att jag ville trimma så syftade jag bara smått. I grupp H får du ju trimma med vad du vill. Och det känns som det blir tråkigt att åka det när man inte kan hålla jämna steg med dom som har bättre ekonomi och kunskap.

Vad är det för cc på Volvos 16v då? Tänkte att det vore ju nice att bygga en 740 16v Grupp E bil.
Hittade lite bestämmelser om Grupp E. En sak jag inte fattar! Det står bestämmelser om kupé utrymmet sen så i dom bestämmelserna så finns det ett avsnitt där det står Homologerad bil. och där finns det fler saker. Tex att man får montera fri tävlingsratt,demontera baksäte.demontera golvmatta och innertak.
Vad är Homologerad bil för något?

2.3Liter
B234F,
B = Bensin
23 = 2.3l
4 = 4 ventiler/cyl
F = insprut med kat

Volvo_Mannen du har ju koll på Volvo:
Fanns det inte italienska volvo med 2liters och 16V  tex 940 Polar 16V?
Eller det kanske bara är något jag har fått för mig smile

Mvh Marcus

Tror tyvärr det bara va turbo... Men lär ha fel... Verkar logiskt att det fanns en sugis med, dock undrar jag om den blir lätt att få godkänd i rally då den inte sitter i någon originalbil som är tänkt för svenska marknaden.
Tror att en 740 med b230 FB är en bättre bil för det isf, om inte annat lättare att få godkänd. Om det nu promt måste vara Volvo, som är så vanligt ändå tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 772 Inlägg
24 februari 2010
olander_91 skrev:
Jaha! det är så det ligger till! Vilken är den bästa volvo motorn att köra med i grupp e då?
Ska byta motor i min 740gl 88kat.

B23E skulle jag säga.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök