3525
Sök

Lägga till Fjärröppning i en bil som ej har.

85 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
Hejsan har en Skoda Fabia -2004 som har Centrallåsning men skulle vilja ha fjärröppningen så som på vissa Skoda Fabia nån som vet hur man går till väga? `

Tack på förhand

1 008 Inlägg
7 februari 2010
Du har 2 val:
1: gå till din skodaverkstad och kolla om det finns originallarm/fjärrlås som kompletteringssats att köpa till
din bil.
2: köp/montera ett Cargard T70c eller Defa larm (med Canbus)och få fjärrstyrningen påköpet, alternativt  en enklare fjärrstyrning till enbart c-låset, styrningen till c-låset är av jordande typ.

502 Inlägg
9 februari 2010
vet inte hur det funkar med så pass nya bilar med inbyggda spärrar både här och där, men på min så köpte jag en fjärrstyrning på ebay för 250 spänn och kopplade in själv.

85 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
JoeyJ skrev:
vet inte hur det funkar med så pass nya bilar med inbyggda spärrar både här och där, men på min så köpte jag en fjärrstyrning på ebay för 250 spänn och kopplade in själv.

På vilken bil gjorde du detta?, fungerar det med att bara köpa en nyckel och koda den gentemot centrallås systemet i en bil som aldrig haft fjärr styrning? Eftersom när jag går in via Vagcom datorn i menyn för att koda nya fjärrnycklar till bilen så står det "NOT OPERATING". Om det går att aktivera detta utan någon mer hårdvara vore det kanon.

Men har dock lite svårt att tro att tillverkaren skulle dra dessa kablar/förinstallera moduler då jag kan tänka mig att det ingår antenn och liknande för att ta emot signalerna från nyckeln. Men för säkerhetens skull nån som varit med om denna eftermontering?
Senast redigerat av Addi (24 februari 2010)

502 Inlägg
24 februari 2010
nä jag kopplade ju in en helt ny fjärrstyrning

85 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Original fjärrstyrning utav biltillverkaren eller bara en universal fjärr styrning utav centrallåset?

Sök