5205
Sök

Regga en 850 -93 med T5:a!

58 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Går de att regga om en 854:a GLE från -93 så att man får en den reggad med en T5:a?
vad måste man byta/uppdatera för att de ska funka?

Är de möjligt att göra detta utan att regga den som ombyggt fordon?

502 Inlägg
24 februari 2010
tror jag knappast, för stor skillnad i hk på motorerna

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 februari 2010
Borde väll gå. kan hända att du bör ta hjuupphängingen frpn en nyare med så du får 5 bult. Dom 4 bultade fanns ju aldrig med turbo. Skall nog gå att regga som motorbyte bara sälaänge du tar en motor frpn en 850 turbo å behåller alla original grejjer till den som styrsystem turbo rör luftfiler å sånt.

Ring bilprovingen å fråga så får du dom svaren som gäller jag VET inte helt säkert men ser egentligen inget hinder i det.

Frågan e bara varför känns som om det blir lättare att köpa en turbo...
Senast redigerat av JaggaChafen (24 februari 2010)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 februari 2010
LeifH här på Garaget har ju en Volvo 850 -92 som är reggad till T5.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

58 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
okey men de låter ju lovande i alla fall smile jo motorn är från en annan 850! hur är de med bromsar och sånna grejer? vet nån om de är nån skillnad mellan 850 T5:a och GLE:ns?

58 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Borde väll gå. kan hända att du bör ta hjuupphängingen frpn en nyare med så du får 5 bult. Dom 4 bultade fanns ju aldrig med turbo. Skall nog gå att regga som motorbyte bara sälaänge du tar en motor frpn en 850 turbo å behåller alla original grejjer till den som styrsystem turbo rör luftfiler å sånt.

Ring bilprovingen å fråga så får du dom svaren som gäller jag VET inte helt säkert men ser egentligen inget hinder i det.

Frågan e bara varför känns som om det blir lättare att köpa en turbo...

Haha har ju fått tag på en T5 billigt:P sen har ju GLE:n bara 10 ventiler tongue

8 297 Inlägg
24 februari 2010
Är den intagen i registret efter 1/1 -93 så lär du bygga om utan fasen för att det ska gå, då lär man dra igenom den som ombyggt forson, och är det inte värt det.

58 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
okey varför är de så då? smile vad hände då?

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 februari 2010
Fernan_90 skrev:
okey varför är de så då? smile vad hände då?

Ändrade regler skulle jag tro, som gäller efter årsskiftet till -93... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 februari 2010
Marlboroman skrev:
Är den intagen i registret efter 1/1 -93 så lär du bygga om utan fasen för att det ska gå, då lär man dra igenom den som ombyggt forson, och är det inte värt det.

jag är lite nyfiken på vad som krävs för att man ska få igenom en bil på det viset...

Om jag kommer med en totalt ombyggd bil, röram, bur, annat chassi osv, vad för tester ska klaras av och vad kostar det egentligen?

Sök