Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

LordLife
24 februari 2010 · 998 Inlägg

min lärare berättade att en av hans elever skulle köra upp och det regnade men efter typ halva tiden slutade det att regna och han/hon som körde glömde stänga av vindrutetårkarna och blev därmed kuggad bga onödigt slitage på bilen.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
VLN denkz
24 februari 2010 · 323 Inlägg

Vet en tjej som körde i diket på uppkörningen. Tror det var på sommarn dessutom.

Hon fick körkortet.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
VLN denkz
24 februari 2010 · 323 Inlägg

När jag körde upp så gjorde jag åtskilliga misstag. Missade att köra enligt de skyltar som kontrollanten bad mig. Skulle svängt vänster i en stor korsning men råkade köra rakt fram. Då fick jag vända och kör vänster i samma korsning.
Då körde jag över heldraget.

5min senare hamnar vi i köer så jag kör ut i vägrenen och bränner förbi köerna.
"Oj , sådär kanske jag inte skulle göra?" sa jag "Jo den här gången får vi det." sa hon wink

Jag fick körkortet smile . Tror dock att det var för att jag sa vad jag gjorde för fel när jag gjorde dem.

Då stryker vi det sa hon bara wink

Senast redigerat av VLN (24 februari 2010)

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
DjMes
24 februari 2010 · 622 Inlägg

En Polare till mig fick köra in på en stor parkering, Typ som Maxi eller Coop, men hans uppkörning var tidigt på morgonen, runt kvart 8 tiden, så den var rätt så tom. Uppkörningstanten säger: Tänk dig att det står bilar på parkeringen, och välj en plats.. Han kör runt och sedan kör tillbaka till samma plats igen, Då frågar Tanten vad gör du'?...Då svarar han- Det fanns inga lediga parkeringsplatser och ler smile.

Givetvis klarade han uppkörningen....

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
24 februari 2010 · 1 948 Inlägg

Jag lyckades med en riktigt klantig grej på min uppkörning... visst det var lite speciella omständigheter men ska dra hela historien.

Började min uppkörning med att kolla lysen o däck, fick även en äldre gubbe som skulle utbilda en ny sån där uppkörningssnubbe. Så jag hade lite extra press på mig kändes det som, drog iväg genom stan ner till motorvägen där jag drog iväg mot ett ställe där jag skulle parkera på valfri plats. Blev även instruerad att backa in på parkeringen, och här börjar det roliga i historien.

Jag backade in och ställde mig, sen fick jag höra...

Instruktören- "vet du vad du har gjort för fel?"
Jag- tittar mig omkring "nej"
Instruktören- "du står på en handikappsplats"
Jag- kliver ut och tittar "satan!"
Instruktören- "ställ dig på en vanlig parkering"

Jag fick faktiskt körkortet ändå med anledningen att jag körde bra och stabilt, men även för att handikappsplatsen var dåligt markerad, det var bara en omkullkörd skyllt. Men han sa att man ska ha koll på att dem är bredare...

Hans sista ord innan han gav mig papperet var "nu har du fått ditt körkort, nu ska du lära dig hur man kör bil"

Go snubbe!,på väg därifrån råkade jag höra lite när han snackade med den andra snubben han lärde upp att, han inte ville kugga mig på en sak som inte ens en blivande instruktör uppmärksammade.

Senast redigerat av AcesHigh666 (24 februari 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
24 februari 2010 · 223 Inlägg

En gammal polare var så nervös under hans första uppkörning så han körde åt fel håll i rondellen haha =P
Och då menar jag inte att han svängde av i fel utfart, utan han körde verkligen åt fel håll i rondellen haha =P

Senast redigerat av Merc_ (24 februari 2010)

Volvo 855R (1996)
Perrrra_
24 februari 2010 · 181 Inlägg

En man på andra sidan gatan som vi har känt hela mitt liv iaf tog körkortet första året då dom just ändrade till lag om säkerhets bältet så när han började på vv fick han köra ut och ta första höger - sedan höger igen - höger igen - parkera så var hans första uppkörning gjord och inget körkort smile


Själv fick man en kuggning på "Aggressivt beteende mot oskyddade trafikanter i trafiken".
dagen jag hade uppkörningen hade det regnat på morgonkvisten ganska så mycket också, hade kört allt det jag skulle och var på väg tillbaka mot vv, sista raksträckan till vägverket har en stor gångväg på sidan och självklart var det en stor vattenpöl där.

Jag släpper gasen och rullar sakta över vattenpölen eftersom jag inte kunde byta fil pga mötande trafik, just då går det en kvinna i runt 25-30 med barnvagn vid vattenpölen OBS jag skvätte inte ner NÅGON människa med vatten.. åker vidare in till vägverket och parkerar bilen så frågar "Kuggar Lena" som hon är känd för "Hur gick det då?
-Bara fint svarade jag
Nedu, du kör våldsamt i trafiken mot gångare så du kuggar"
-Jaha, varför gör jag de då? när gjorde jag det?
Just innan du svängde in hit på vägverket så HÖLL du på skvätta nej kvinnan med barnvagn.
-Nja det stämmer ju inte riktigt eftersom jag släppde gasen nog så mycket så det inte skvätte vatten öht?
Du klarade det iaf inte" muttrade hon på och gav mig stämpeln INTE GORDKÄNT

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
NJ_
24 februari 2010 · 2 118 Inlägg

Perrrra_ skrev:
En man på andra sidan gatan som vi har känt hela mitt liv iaf tog körkortet första året då dom just ändrade till lag om säkerhets bältet så när han började på vv fick han köra ut och ta första höger - sedan höger igen - höger igen - parkera så var hans första uppkörning gjord och inget körkort smile


Själv fick man en kuggning på "Aggressivt beteende mot oskyddade trafikanter i trafiken".
dagen jag hade uppkörningen hade det regnat på morgonkvisten ganska så mycket också, hade kört allt det jag skulle och var på väg tillbaka mot vv, sista raksträckan till vägverket har en stor gångväg på sidan och självklart var det en stor vattenpöl där.

Jag släpper gasen och rullar sakta över vattenpölen eftersom jag inte kunde byta fil pga mötande trafik, just då går det en kvinna i runt 25-30 med barnvagn vid vattenpölen OBS jag skvätte inte ner NÅGON människa med vatten.. åker vidare in till vägverket och parkerar bilen så frågar "Kuggar Lena" som hon är känd för "Hur gick det då?
-Bara fint svarade jag
Nedu, du kör våldsamt i trafiken mot gångare så du kuggar"
-Jaha, varför gör jag de då? när gjorde jag det?
Just innan du svängde in hit på vägverket så HÖLL du på skvätta nej kvinnan med barnvagn.
-Nja det stämmer ju inte riktigt eftersom jag släppde gasen nog så mycket så det inte skvätte vatten öht?
Du klarade det iaf inte" muttrade hon på och gav mig stämpeln INTE GORDKÄNT

en jäkla tur man inte tog körkort på en körskola.. man hade ju spöat skiten ur "kuggarna" mad

D.i.l.l.i.g.a.f
Perrrra_
24 februari 2010 · 181 Inlägg

NJ_ skrev:

Perrrra_ skrev:
En man på andra sidan gatan som vi har känt hela mitt liv iaf tog körkortet första året då dom just ändrade till lag om säkerhets bältet så när han började på vv fick han köra ut och ta första höger - sedan höger igen - höger igen - parkera så var hans första uppkörning gjord och inget körkort smile


Själv fick man en kuggning på "Aggressivt beteende mot oskyddade trafikanter i trafiken".
dagen jag hade uppkörningen hade det regnat på morgonkvisten ganska så mycket också, hade kört allt det jag skulle och var på väg tillbaka mot vv, sista raksträckan till vägverket har en stor gångväg på sidan och självklart var det en stor vattenpöl där.

Jag släpper gasen och rullar sakta över vattenpölen eftersom jag inte kunde byta fil pga mötande trafik, just då går det en kvinna i runt 25-30 med barnvagn vid vattenpölen OBS jag skvätte inte ner NÅGON människa med vatten.. åker vidare in till vägverket och parkerar bilen så frågar "Kuggar Lena" som hon är känd för "Hur gick det då?
-Bara fint svarade jag
Nedu, du kör våldsamt i trafiken mot gångare så du kuggar"
-Jaha, varför gör jag de då? när gjorde jag det?
Just innan du svängde in hit på vägverket så HÖLL du på skvätta nej kvinnan med barnvagn.
-Nja det stämmer ju inte riktigt eftersom jag släppde gasen nog så mycket så det inte skvätte vatten öht?
Du klarade det iaf inte" muttrade hon på och gav mig stämpeln INTE GORDKÄNT

en jäkla tur man inte tog körkort på en körskola.. man hade ju spöat skiten ur "kuggarna" mad

Tog körkort på skola men körde upp privat smile

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Vitamin
24 februari 2010 · 719 Inlägg

En på förra jobbet skulle köra upp och körningen gick galant. Tillbaka på parkeringen vid kontoret säger uppkörningsmannen det gick ju bra det här men nästa vecka testar vi igen fast då använder du bilbältet.

Ganska klantigt, men kanske är lätt att glömma när man är så nervös.

Evil_90 +Uppfinnare+
24 februari 2010 · 643 Inlägg

nästan köra över en cyklist är rätt klantigt...
Om det var jag?
-nänä tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Nitrometanskada Gött mos
24 februari 2010 · 1 096 Inlägg

Missa högerregeln, vara nära på att köra på någon eller så är ju riktigt illa. Jag har en kompis som under hela sin uppkörning körde galant på alla sätyt.. trodde hon. Tillbaks på parkeringen så blev hon kuggad för hon hade inte använt blinkers en enda gång.. inspektören sa inget förräns de kom tillbaks för hon hade inte varit någon reell risk i trafiken. big_smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Sanizz
24 februari 2010 ·

Ja klarade mitt på första så ja kuggade inte och dom hade inget att anmärka sa dom (2st var dom). Så det var ju bra.

Men en polare kuggade för att han körde 70 på en 70väg. (anpassad körning) smile hahah lite surt att kugga på kanske

MilleN
24 februari 2010 · 9 108 Inlägg

NJ_ skrev:
en jäkla tur man inte tog körkort på en körskola.. man hade ju spöat skiten ur "kuggarna" mad

Alla kör upp på Vägverket så förstår inte din liknelse riktigt? wink


Har åkt med på 5-6 uppkörningar men det är faktiskt ingen som har kuggat ännu, dock har jag sett lite roliga saker.. Det finns de som kollat oljan genom att försöka sticka ner stickan i påfyllningshålet, fick gå en sväng för att hålla mig för skratt där roll

Man märker rejält att eleverna sänker sin nivå ett par snäpp på uppkörning pga ny människa bredvid och nervositet osv.

Kanelbullen
24 februari 2010 · 1 722 Inlägg

Perrrra_ skrev:
En man på andra sidan gatan som vi har känt hela mitt liv iaf tog körkortet första året då dom just ändrade till lag om säkerhets bältet så när han började på vv fick han köra ut och ta första höger - sedan höger igen - höger igen - parkera så var hans första uppkörning gjord och inget körkort smile


Själv fick man en kuggning på "Aggressivt beteende mot oskyddade trafikanter i trafiken".
dagen jag hade uppkörningen hade det regnat på morgonkvisten ganska så mycket också, hade kört allt det jag skulle och var på väg tillbaka mot vv, sista raksträckan till vägverket har en stor gångväg på sidan och självklart var det en stor vattenpöl där.

Jag släpper gasen och rullar sakta över vattenpölen eftersom jag inte kunde byta fil pga mötande trafik, just då går det en kvinna i runt 25-30 med barnvagn vid vattenpölen OBS jag skvätte inte ner NÅGON människa med vatten.. åker vidare in till vägverket och parkerar bilen så frågar "Kuggar Lena" som hon är känd för "Hur gick det då?
-Bara fint svarade jag
Nedu, du kör våldsamt i trafiken mot gångare så du kuggar"
-Jaha, varför gör jag de då? när gjorde jag det?
Just innan du svängde in hit på vägverket så HÖLL du på skvätta nej kvinnan med barnvagn.
-Nja det stämmer ju inte riktigt eftersom jag släppde gasen nog så mycket så det inte skvätte vatten öht?
Du klarade det iaf inte" muttrade hon på och gav mig stämpeln INTE GORDKÄNT

HAHA Är det kugg LENA big_smile ..Lena huggler?? Hahah hon har då garanterat itne fått nå *** big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Guustafsson Gangstuh
24 februari 2010 · 122 Inlägg

MilleN skrev:

NJ_ skrev:
en jäkla tur man inte tog körkort på en körskola.. man hade ju spöat skiten ur "kuggarna" mad

Alla kör upp på Vägverket så förstår inte din liknelse riktigt? wink


Har åkt med på 5-6 uppkörningar men det är faktiskt ingen som har kuggat ännu, dock har jag sett lite roliga saker.. Det finns de som kollat oljan genom att försöka sticka ner stickan i påfyllningshålet, fick gå en sväng för att hålla mig för skratt där roll

Man märker rejält att eleverna sänker sin nivå ett par snäpp på uppkörning pga ny människa bredvid och nervositet osv.

jag körde inte upp på vägverket...

MilleN
24 februari 2010 · 9 108 Inlägg

Guustafsson skrev:
jag körde inte upp på vägverket...

Jaja. Man kör verkligen inte upp på körskolorna i alla fall. T.ex. Försvaret och vissa skolor kan ju också ha uppkörningar men jag svarade på det han skrev.

NJ_
25 februari 2010 · 2 118 Inlägg

MilleN skrev:

Guustafsson skrev:
jag körde inte upp på vägverket...

Jaja. Man kör verkligen inte upp på körskolorna i alla fall. T.ex. Försvaret och vissa skolor kan ju också ha uppkörningar men jag svarade på det han skrev.

Jag körde inte heller upp på vägverket.. gick en transportlinje på gymnasiet och hade min mentor som körlärare som jag även körde upp för..

tackar sveriges skattebetalare för körkortet wink roll cool

D.i.l.l.i.g.a.f
Eightball
25 februari 2010 · 109 Inlägg

DjMes skrev:
En Polare till mig fick köra in på en stor parkering, Typ som Maxi eller Coop, men hans uppkörning var tidigt på morgonen, runt kvart 8 tiden, så den var rätt så tom. Uppkörningstanten säger: Tänk dig att det står bilar på parkeringen, och välj en plats.. Han kör runt och sedan kör tillbaka till samma plats igen, Då frågar Tanten vad gör du'?...Då svarar han- Det fanns inga lediga parkeringsplatser och ler smile.

Givetvis klarade han uppkörningen....

HAHAHAH. Den va ju klockren :p

Mazda Mx-5 (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang