6170
Sök

Ta bort baksäte på audi 100 sedan

3 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Hej. jag har en Audi 100 Quattro sedan 94 som jag har tänkt att sätta en bas i baksäte där jätte kondomen sitter:D. men jag vet inte hur man ska ta bort baksätet och det står inge i instruktionsboken om det. så jag har inte komme nå längre. är det nån som vet hur man tar bort den:D vet inte om det vart rätt forum:lol:

Administratör
2 997 Inlägg
25 februari 2010
Sitter två skruvar i "knävecket" mot bilens front som du lossar o sen rycker du sätet rakt uppåt....  ryggstödet är knepigare men för mig det sitter en skruv i varje hörn nere vid dörren så att säga sen ska hela ryggstödet uppåt... "tror du måste lossa nackstöden först.

En kopp av den svarta såsen...

3 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
ok så långt har jag kommit men nackstödsfästena får jag inte bort. sitter nå vita saker i bagage om det är till nackstödena vet jag inte:/ jag får ju bort själva nackstöden men inge mer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 februari 2010
Du ska trycka in dom vita "klorna" som du beskriver som du kommer åt från bagaget. Tryck in dom och dra bort skenan som nackstödet sitter i. Sen ska sätet vara klart att lyftas bort.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Ok tack för hjälpen:D

Sök