11050
Sök

Bygga en låda till små högtalare

1 129 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Hej.

Jag funderar på att bygga en låda av ett rör lr nåt som ja limmar lr skruvar fast på högtalaren så man i stort sett kan placera högtalaren hur som helst, o inte ens behöver skruva fast den nåt speciellt mycke o ändå får den att låta hyffsat bra.

Jag är lite osäker på om detta kommer funka bra så jag undrar om nån annan redan provat på detta?.

Om det funkar bra så äre ju bara att ta reda på antal liter som lådan behöver. O sen bara sätta fast den nånstanns om man inte bara lägger den på instrumentet lr nåt sånt.

21 761 Inlägg
29 september 2006
Borde fungera bra, huvudsaken att det är någorlunda stabilt material bara. HIFI KIT har stora papprör som man kan skruva fast 10" och 12". Är det små högtalare så blir det inte lika mycket vibrationer.

1 129 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Har du nån bra ide på volym till dls c4 o b6 högtalare?.

1 129 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Palicuse skrev:
Har du nån bra ide på volym till dls c4 o b6 högtalare?.

¨'

Tänkte se om ja kunde limma fast ett rör på högtalarna med nån platta i botten o kolla om ja kunde får ut mer av dom.

21 761 Inlägg
30 september 2006
Tittar man i bruksanvisningen för dessa högtalare så anger DLS generella lådvolymer för olika elementstorlekar.
Till 4" rekommenderar de 2-4 liter och till 6,5" så rekommenderas 10-12 liter. Slutet förstås.

Sök