2780
Sök

Något å tänka på vid köp av Audi A4/A6 2.0 TDI årsmodell 07-09?

RBejbi
28 februari 2010
Trådstartare
Hej!

Något speciellt som man ska kika upp när man letar en Audi A4/A6 2.0 TDI..?

Inom årsmodellerna 07 till 09, Avant, manuell låda å både fram och 4-hjulsdrift.. smile

Tack!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 februari 2010
Vet inte riktigt vad man skall titta efter, men har kört mycket med båda modellerna. Båda två är rejält trevliga bilar, men skulle jag välja en till vardags skulle jag valt den senaste A4an om den ryms inom budget. A6 är bara marginellt stabilare, men A4 går betydligt bättre längs vägen och känns modernare. Dessutom är A4 en rätt stor bil för att vara C-segment, utrymmena räcker till väl.

A6 passar bäst med automatlåda tycker jag, känns fel att växla själv i en så tillbakalutad bil som den. A4 däremot går fint oavsett, lite piggare och sportigare till karaktären.

Så skulle jag välja så en A4 avant, oavsett drivning men helst quattro. Förutsatt att det är den senaste generationen då, bara mina tankar smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

jorgen72
28 februari 2010
Trådstartare
Det är ju fina bilar bägge 2 med riktigt bra kvallite jag hadde nog valt en passat istället eller a4 o då hellst med 170 hk motorn o utan 4wd det tar ju 1dl milen mer .

RBejbi
28 februari 2010
Trådstartare
Asså jag vill inte ha förslag på bilmodell å andra märken..!

Jag vill veta om det är nåt speciellt som man ska kika efter, typ dåliga spindelleder lr nåt annat mekaniskt fel/vanligt slitage osv..?

Jag har kört båda bilarna så vi vet vad det handlar om.. wink

Å har även provat Passaten å den anser jag är tråkig och opersonlig..
Senast redigerat av RBejbi (28 februari 2010)

jorgen72
28 februari 2010
Trådstartare
Det är väll glapp i framvangnar som kan va lite vanligt annars är det väll inga direkt vanliga fel det är ju 2 riktigt bra o slitstarka bilar bägge 2

RBejbi
28 februari 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Det är väll glapp i framvangnar som kan va lite vanligt annars är det väll inga direkt vanliga fel det är ju 2 riktigt bra o slitstarka bilar bägge 2

Vet att dom hade problem med det i dom äldre modellerna, men så det är fortfarande ett vanligt fel..?

Sök