2945
Sök

Skillnad på LTT och FT?

88 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
#1
Kan någon berätta för mig vad det är för skillnad på 940 LTT och FT har hört så mycke olika

Too Weird To Live
Too Rare To Die

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 februari 2010
#2
ltt har lägre laddtryck pga annan tryckklocka på turbon, thats all.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 februari 2010
#3
finns ett par trådar om det redan . men efter som du inte orkar söka så är jag snäll å berättar .
det är bara westgaten som skiljer
fulltryckan har en justerbar å det har inte ltt:n

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

689 Inlägg
25 februari 2010
#4
Är det inte olika toppar med? för på min gamla fulltrycksturbo 940 -94a satt det 531 topp på och på kompisens ltt 940 -96a sitter det en 530 topp på

357 Inlägg
25 februari 2010
#5
n_andersson skrev:
Är det inte olika toppar med? för på min gamla fulltrycksturbo 940 -94a satt det 531 topp på och på kompisens ltt 940 -96a sitter det en 530 topp på

Är 530 på båda.


260 Inlägg
25 februari 2010
#6
se är det väl oljekylda kolvar på ltt med alltså b230fk?

272 Inlägg
25 februari 2010
#7
Muschke skrev:
se är det väl oljekylda kolvar på ltt med alltså b230fk?

ja det är det. men det är fortfarande ingen annan skillnad på motorerna än wg:n som skiljer...

689 Inlägg
26 februari 2010
#8
aF skrev:
n_andersson skrev:
Är det inte olika toppar med? för på min gamla fulltrycksturbo 940 -94a satt det 531 topp på och på kompisens ltt 940 -96a sitter det en 530 topp på

Är 530 på båda.

Skumt att det satt 531 på min då

P o r s c h e
1 700 Inlägg
26 februari 2010
#9
n_andersson skrev:
aF skrev:
n_andersson skrev:
Är det inte olika toppar med? för på min gamla fulltrycksturbo 940 -94a satt det 531 topp på och på kompisens ltt 940 -96a sitter det en 530 topp på

Är 530 på båda.

Skumt att det satt 531 på min då

Kan mycket väl ha blivit bytt wink


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 februari 2010
#10
n_andersson skrev:
aF skrev:
n_andersson skrev:
Är det inte olika toppar med? för på min gamla fulltrycksturbo 940 -94a satt det 531 topp på och på kompisens ltt 940 -96a sitter det en 530 topp på

Är 530 på båda.

Skumt att det satt 531 på min då

det går ju faktiskt att byta topp smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Lysekil
90 Inlägg
1 mars 2010
#11
ska tala om för er pojkar att b230 ft har oljekyldakolvar från 1993 vecka 11. så sug på den. sen att stackarna är olika är bullshit. iallafall inte på dom nyare ft motorerna. ........



Sök