4383
Sök

Ägande av bil

607 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Jag har ett problem, Jag har fått en bil. Men då jag börjar prata med min styvpappa om att ställa på bilen och försäkra osv. Då börjar han prata om att jag inte har råd med detta. Han säger att jag aldrig hjälper till hemma och så!  men då tänkte jag vad det skulle kosta att ha bilen på sitt eget namn och betala allt sjävl. Om man ska ha en trafikförsäkring eller vad det är nu det heter.Mkt tacksam för hjälp, Det rör sig om Audin !

Brynäs tigers

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
29 september 2006
Du kan gå in på http://www.insplanet.com och kolla försäkringspriser.

2 652 Inlägg
29 september 2006
gör så att du går in på trygghansa.se o söker på ditt regnummer och person nummer  ,

du kommer säkerligen bli förvånad hur mkt de kommer kosta .

Zoom Zoom
381 Inlägg
29 september 2006
om du är under 24 så kostar en helförsäkring runt 20 000/år
men en trafikförsäkring kostar väll runt 5000-6000/år skulle jag gissa på tongue

Power is Nothing Without Control

607 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Om man sätter bilen på sin mamma ? Blir det mkt billagare ?

Brynäs tigers

Zoom Zoom
381 Inlägg
29 september 2006
haha ja då kostar en helförsäkring ca 3000-4000/år
och en trafikförsäkring runt 1000/år

det är därför "alla" skriver sina bilar på sin mamma/pappa

men tänk på att du måste försäkra bilen på samma person som äger den tongue
annars kanske du inte får ut någon ersättning vid olycka wink

607 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Jag måste få tacka för alla tips, Måste smöra in mig hos morsan nu !

Brynäs tigers

Zoom Zoom
381 Inlägg
29 september 2006
hehe ja gör det tongue

9 108 Inlägg
30 september 2006
Som sagt, det finns på de flesta försäkringsbolag så du kan skriva in personnummer och regnummer så ser du direkt vad det kostar.. En sån bil borde inte kosta mer än 3-400 i månaden trafikförsäkring.. Då känner du ju själv om du har råd.. Jag hade inga problem att ha min gamla Omega 2,0 när jag gjorde lumpen (1700/månad i lön och 300 i försäkring, sen bensin också) iaf.. Man får dra in på massa andra grejor bara.. Man hade typ råd med försäkring, bensin och en eller två fyllor sedan fick det vara bra smile
Senast redigerat av MilleN (30 september 2006)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
30 september 2006
lycka till smile

2 652 Inlägg
30 september 2006
YööA skrev:
Jag måste få tacka för alla tips, Måste smöra in mig hos morsan nu !

köp bågot fint o säg att hon är världens bästa mamma .

194 Inlägg
2 oktober 2006
NitrousOxideSystem:
Det är inte det att man inte får ut sin ersättning (eller, ja, det också, men!)

Om det är en person som står som ägare, och en annan som står på försäkringen, kommer Vägtrafikföreningen skicka ut böter till ägaren, eftersom det i deras register ser ut som om bilen är oförsäkrad. För närvarande ligger kostnaden på 77:-/dag. Och det är ju inte kul.

Ex på försäkringsbolag:
Länsförsäkringar
TryggHansa
If
Aktsam (men det går ej om du är under 24 år)

Ha det gott smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

kontorsråtta
231 Inlägg
2 oktober 2006
MilleN skrev:
Man hade typ råd med försäkring, bensin och en eller två fyllor sedan fick det vara bra smile

haha, härlig prioriteringslista! smile

till topic, kan inte tänka mig att den där gamla audin kostar mer än ett par hundra spänn i månaden för trafikförsäkring. ta en telefonkatalog och börja ringa runt till alla försäkringsbolag.. själv sparade jag 2000,- / år bara genom att ringa runt till att bolag och kolla vilket som var billigast.

Sök