Byte av stereo på Opel Astra -00

adde_volvo kvidinge
3 maj 2009 · 10 Inlägg

Hejsan
Undrar hur fan jag får ut stereon i min Opel astra -00....
Blir inte klok på hur den skall tas ut...
Någon som kan detta eller har gort det är jag mycket tacksamma att ni skriver

/Adde

adde_volvo kvidinge
6 maj 2009 · 10 Inlägg

tack så mycket

oscarg
14 juni 2009 · 3 Inlägg

Jag har precis sålt min stylade SAAB 9000 emot en bränslesnålare och tråkigare Opel Astra -00 och nu sitter jag här utan en aning om hur elektroniken i bilen fungerar. Därför tänkte jag fråga om man kan placera vilken radio/cd-spelare som helst i radiofacket, eller finns det radior som är anpassade precis efter Opel Astra, eller Opel generellt? xD

oscarg
14 juni 2009 · 3 Inlägg

Nej, knappar i ratten finns ej, utan kraven ligger endast i att en vanlig radio ska passa vilket jag fick svar på nu. Kollade upp på BRL's hemsida och de hade universal adaptrar som funkar perfekt till en Astra G. wink Saknar däremot SAAB:en. Hade fått upp motorn till 345 hk nu, precis innan man säljer den!

oscarg
16 juni 2009 · 3 Inlägg

Nu tror jag en säkring har gått gällande ljudet och radion, men jag har ingen aning om vart själva säkringshållaren sitter. Vet någon vart denna sitter på en just Opel Astra G -00? xD

pawwen
13 juli 2009 · 1 Inlägg

Hej!

Har en Corsa -00 som extrabil och i den sitter en jättetråkig bilstereo Grundig CAR200 med kasettdäck(!) Jag förstår ju att man kan byta ut till valfri enhet genom att läsa här i tråden. Men vilka bilstereor är kompatibla med infodisplayen som finns ovan mittkonsolen. Idag ser man ju radiostationen där.

Finns det någon lista med kompatibla radioapparater?

//Pawwen

Decibell
5 mars 2010 · 6 Inlägg

Hej

jag har fixat en OPEL Astra G -01. Har köpt en Pioneer 4100SD och vill nu byta ut den gamla Delco CDR500 stereon. Men jag vill även att de inbyggda rattkontrollerna och bilens inbyggda skärm ska fungera. Är detta möjligt undrar jag ? Hur gör man det i sånna fall ? Behöver man köpa nya komponenter?

Tack för alla svar!

"Musik utan bas är lika kul som ett avmagnetiserat kreditkort"
BMW m3 (1991)
BMW m3 (1989)
Decibell
5 mars 2010 · 6 Inlägg

Tack!

jag ska kolla upp det där.

"Musik utan bas är lika kul som ett avmagnetiserat kreditkort"
BMW m3 (1989)
BMW m3 (1991)
Decibell
6 mars 2010 · 6 Inlägg

Är det någon som vet på rak arm vart jag kan köpa den där adapterkabeln (Pioneer CA-R-PI.151)  ifrån ?

"Musik utan bas är lika kul som ett avmagnetiserat kreditkort"
BMW m3 (1991)
BMW m3 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang