Framdörrs högtalare saab 900 -94

Graxor
7 januari 2010 · 74 Inlägg

Hej, har funderat på nya högtalare till saaben ett bra tag nu och känner att det är dags! har för tillfället inge högtalare i framdörrarna och skulpturen i framdörren är ju lite konstig *Finns på bild vid min sida*.

Behöver man något slags "hölje" eller vad jag nu ska hitta på för att sätta dit en rund och fin högtalare för mönstret från dom föregående högtalarna som vart stulna eller förstörda av förra ägare är avlångt och slingrar sig lite någon som har erfarenhet av detta? skulle uppskattas med någon länk eller dyligt!

Tack på förhand smile

Audi A6 (1999)
Kia Carens (2013)
The_Mio
7 mars 2010 · 68 Inlägg

ja du ska ju inte fästa högtalarna i själva dörrsidan. ta bort hela dörrsidan så kommer du se en metallram där under. dock finns där bara 3 fästpunkter så du får ta å köpa en "ram" så högtalarna passar. dessa kostar ca 300:- och är modellanpassade just för saab 900 94-...  eller så gör du en egen ram som jag pysslar med nu. kan lägga upp lite bilder så du får se

lycka till smile

Karlstad
Trekmeister
7 mars 2010 · 272 Inlägg

Skulle tro det ser ut likadant som i min og9-3, eller åt minstonde ganska lika. Jag köpte en 20mm eller nått sånt MDF-skiva som jag sågade ut adapterringar i. Adaptern fästs med bultar i de tre hålen i dörren och högtalaren skruvades i adaptern. Blev riktigt stabilt och gav gott om material att fästa högtalaren i.

Som The_Mio skriver skall du lyfta bort hela insidan av dörren för att komma åt att montera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang