3686
Sök

Xenon, strömförbrukning, hur göra, mm

24 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
#1
Tjena. Sökte men fann inga trådar så kastar upp en här.


Hade tänkt konvertera till xenon på 240in, ska använda ett 8000k kit hel och halvljus men undrar lite allmänt om de,


Hur är strömbrukningen i jämförelse till vanliga halogen?

Hur ska det kopplas in, måste jag byta ut hela ljusreläet eller de drivs av samma relä?

Är det klyddigt att koppla in?

Tacksam för svar!


//S

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 mars 2010
#2
det är så sjukt enkelt att kopplar, och det är bara att koppla rakt på utan modifiering!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
9 mars 2010
#3
Enda skillnaden med H4 mot vanliga kit är att du tar ju separat strömmatning från batteriet pga att du har oftast bixenon funktion med hel och halvljus i samma lampa. Vanliga xenonlampor är helt plug n play.

Har du 35w kit är ju effekten 35watt istället för 55watt så då är ju effekten mindre.
Senast redigerat av Niklasw (9 mars 2010)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

533 Inlägg
9 mars 2010
#4
http://www.vvme.com/page.html?chapter=3&id=23
Där har du olika videos när man installerar Xenon. Fanns även med Bi-xenon på en film smile

1 749 Inlägg
9 mars 2010
#5
Niklasw skrev:
Enda skillnaden med H4 mot vanliga kit är att du tar ju separat strömmatning från batteriet pga att du har oftast bixenon funktion med hel och halvljus i samma lampa. Vanliga xenonlampor är helt plug n play.

Har du 35w kit är ju effekten 35watt istället för 55watt så då är ju effekten mindre.

De drar lite mer än 35w om det är 35w uteffekt och i startögonblicket drar de ännu mer än 35w:cool:

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.


Sök