7726
Sök

Slutsteget lyser inte grönt.

5 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Tja!

Jag fick hem ett slutsteg idag som jag försökte koppla ind, och det gick inge vidare, slutsteget är av märket denver

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 6751,4698)

Stereon av märket JVC
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 3god3iiATg

Jag har kopplat strömkabeln till pluspolen på batteriet, och jorden under bulten som håller dit bältet, slipade bort lacken mycket noga med sanpapper innan. remote kabeln var jag lite osäkrare på, men jag lyckades inte få det att funka hur jag än gjorde.

Vad fan kan vara felet? Jag har aldrig kopplat slutsteg förrut, så jag har noll koll.

Mvh David
Senast redigerat av Marchefunebre (11 mars 2010)

409 Inlägg
11 mars 2010
är inte remote kabel inkopplad kommer ju inte steget att starta jag brukar gå efter blå kabel vid iso kablarna för att få steget att starta me stereon.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2010
För att göra en snabbtest och se om steget fungerar eller ej så kan du sätta en kabelstump mellan remoteingången och +12V på steget (OBS! Bara tillfälligt, du kan inte ha det kopplat så permanent då det kommer dra ur ditt batteri).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

5 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
svempus skrev:
är inte remote kabel inkopplad kommer ju inte steget att starta jag brukar gå efter blå kabel vid iso kablarna för att få steget att starta me stereon.

Jo jag har kopplat den på nån blå kabel bland annat, har prövat lite olika kablar.

5 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
För att göra en snabbtest och se om steget fungerar eller ej så kan du sätta en kabelstump mellan remoteingången och +12V på steget (OBS! Bara tillfälligt, du kan inte ha det kopplat så permanent då det kommer dra ur ditt batteri).

Åfan, ska prova det då får se!

5 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Marchefunebre skrev:
ChriZtoffer skrev:

Åfan, ska prova det då får se!

Hörru du jag testade det därnu jag, och det hände ingenting. Då måste det ju nästan vara antingen jorden eller plusen det är fel på? För inte kan väl steget vara trasig när jag fick hem det idag?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2010
Om du har tillgång till en multimeter så börjar du med att mäta mellan plus och jord och se så att du får ut ca 12,5V (därikring, beror på hur pass friskt ditt batteri är) och kontrollera så att jorden verkligen sitter mot en bärande balk eller liknande där du har slipat plåtrent!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

5 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du har tillgång till en multimeter så börjar du med att mäta mellan plus och jord och se så att du får ut ca 12,5V (därikring, beror på hur pass friskt ditt batteri är) och kontrollera så att jorden verkligen sitter mot en bärande balk eller liknande där du har slipat plåtrent!

Felet är löst!
Super enkelt, en säkring hade gått tongue

Sök