BRÅTTTOM -Mustang Mach 1 1975

Psykdoktorn
2 oktober 2006 · 194 Inlägg

Hejsan alla där ute!

Hade tänkt köpa en Mustang Mach 1 från 1975, nu är det ganska bråttom att få veta vad för sorts fel denna modell kan ha. Är det något jag måste betänka innan köpet? Kan bli köpa av allt från idag till i helgen, så ni kanske förstår varför det brådskar...Allt som hjälper är välkommet, ju snabbare desto bättre! Jag å min sida fortsätter att leta på internet i en rasande fart, men håller ett öga på denna tråd.

Tack på förhand för all hjälp!!!

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
vaalle
2 oktober 2006 · 177 Inlägg

e det den där mustangen som dom säljer på davidsons i växjö?

Psykdoktorn
2 oktober 2006 · 194 Inlägg

Nej, det är det inte *ler*

Vågar inte säga var jag har hittat den, för i så fall kanske ni snor den för mig wink

Men om du har några tips av något som helst slag om vad man bör kolla innan köp, så TIPSA PÅ smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
TCB
2 oktober 2006 · 129 Inlägg

rost å skit om du inte vill hålla på med sånt såklart...kolla på internet å printa ut kodbricka så att allt stämmer osv om de har nån betydelse för dig...motorkod å inredning å sånt

Psykdoktorn
2 oktober 2006 · 194 Inlägg

Tack för tipset!

Nej, rost och sådant bekymrar mig inte så farligt mycket - jag kommer förhoppningsvis ha ganska bra med tid och utrustning för att kunna fixa i ordning den i så fall.

Hur menar du med kodbrickan? Är det färgkoder och dylikt i så fall...? Och var på Internet kollar man sådant?

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
vaalle
2 oktober 2006 · 177 Inlägg

Psykdoktorn skrev:
Nej, det är det inte *ler*

Vågar inte säga var jag har hittat den, för i så fall kanske ni snor den för mig wink

Men om du har några tips av något som helst slag om vad man bör kolla innan köp, så TIPSA PÅ smile

haha okej smile
men den på davidssons va såld iallfall smile

den va riktigt brutal smile

Errol
3 oktober 2006 · 320 Inlägg

hm nu är juh inte 75an just så kul-förklarad men kolla som sagt
upp bilen om du kan. det finns en hel del "fake" med bytta motorer osv osv...

annars vet jag inte något direkt,är inte så vanligt folk har en sån wink
leta efter mustang-forum istället.
rost som sagt,  ofta "fusk-lagat" typiskt amerikanskt. fin yta...men inte det under!

Merclone Leg. Spådam
3 oktober 2006 · 816 Inlägg

Vanligt fel är att reglagen inne i bilen, till fläkt, blinkers, torkare och inbyggd butterfly går sönder, och har jag inte helt fel för mig så ska torkarmotorn vara ett vanligt strul på den årsmodellen. Plus att den inte är vacker för fem ryska bananlådor.. Men det sista är ju bara min åsikt... Och den är som bekant rätt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang