Provspela baslåda?

sge
14 mars 2010 · 11 Inlägg

hej!

jag har en begagnad baslåda på g till min golf men jag skulle vilja provlyssna på den innan jag köper den.
både jag och säljaren är helt okunniga om sånt här så nu vänder jag mig till er som vet!

lättaste sättet att provspela en bas? den är utav märket MDS och jag har en Pioneer DEH-2220UB stereo.
vill tillägga att jag inte heller har något slutsteg.

tack på förhand!

stRaend
14 mars 2010 ·

den du ska köpa lådan av borde väl kunnat driva den förut? Eller han kanske inte använt den, eller så kanske han redan sålt steget?

sge
14 mars 2010 · 11 Inlägg

stRaend skrev:
den du ska köpa lådan av borde väl kunnat driva den förut? Eller han kanske inte använt den, eller så kanske han redan sålt steget?

han har tyvärr inte heller någon möjlighet att pröva den.
lådan fungerar till 105% men jag vill bara provlyssna innan jag köper den!

Lill-Ekström Butiksägare BRL Jönköping
14 mars 2010 · 40 Inlägg

Att driva lådan på din stereo är väl inte att rekomendera om du vill höra hur den verkligen låter. inskaffa ett steg o koppla in, bästa sättet! och tumregel no.1 när det gäller bas/steg = mer effekt i steg än vad bas vill, om du vill spela lite !

Kuttle
14 mars 2010 · 143 Inlägg

stRaend skrev:
den du ska köpa lådan av borde väl kunnat driva den förut? Eller han kanske inte använt den, eller så kanske han redan sålt steget?

Eller stulen roll

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k
stRaend
14 mars 2010 ·

låna någon polares steg isåfall om du inte vill köpa eget. Fast du kommer ju knappt kunna veta hur basen låter om du inte köper ett sådant steg som du tänker driva det med sen. För om du byter steg sen så KAN ljudet förändras också.

och som lill-ekström säger, hellre lite mer effekt i steget än vad basen klarar av och spela efter örat. När det låter illa på hög volym så sänk.

EDIT:

Kuttle skrev:

stRaend skrev:
den du ska köpa lådan av borde väl kunnat driva den förut? Eller han kanske inte använt den, eller så kanske han redan sålt steget?

Eller stulen roll

EDIT: Lite offtopic http://www.blocket.se/varmland/Fusion_s … 13&w=3 , klippta kablar?roll Måste haft bråttom att få sålt det

Senast redigerat av stRaend (14 mars 2010)

Streethawk Billjuds Wannabe
14 mars 2010 · 1 771 Inlägg

Det går ju annars att koppla in den på en reveiver man har hemma, dock så får man knappast samma effekt som med ett slutsteg men man får nån liten uppfattning om vad den klarar.

Senast redigerat av Streethawk (14 mars 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Rickard-v
14 mars 2010 · 2 665 Inlägg

Det sitter slutsteg i en reCiver också så det går nog bra.

Om du bara ska höra att den låter, är hel så funkar det med vad som helst.

Senast redigerat av Rickard-v (14 mars 2010)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang