Kan man färga innertak?

328cabbish
23 augusti 2009 · 827 Inlägg

Hej! vill färga om min innertak från grå till svart...
så nu vill ja ha tips hur jag ska göra,vet att det går och flocka men det är lite för dyrt för min del...
tips?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
328cabbish
23 augusti 2009 · 827 Inlägg

ingen som vet?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
23 augusti 2009 · 26 155 Inlägg

328cabbish skrev:
Hej! vill färga om min innertak från grå till svart...
så nu vill ja ha tips hur jag ska göra,vet att det går och flocka men det är lite för dyrt för min del...
tips?

Om du har plasttak så kan du ju alltid spraya med antingen vinylspray eller lack, beroende på hur seriös du vill vara.

Annars kan du väl klä om det i tyg.

Allt handlar om vad plånboken tillåter också. Men det billigaste är inte alltid det bästa i längden heller.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Jonnsard
23 augusti 2009 · 458 Inlägg

Jag vet att det finns textil färger man kan slänga på, dock vet jag inte hur bra resultatet blir, så att köpa svart matta och spray lim o slänga på är väll det bästa alternativet för detta endamål. Finns billigt på Biltema

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Android
23 augusti 2009 · 892 Inlägg

Du kan spraya, men risken finns att det kan bli lite flammigt. Sprayar du noga i flera omgångar ska det inte vara något stort problem. Du kanske kan ana några områden, men inget man direkt tänker på. Så gjorde jag, och jag är nöjd. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
328cabbish
23 augusti 2009 · 827 Inlägg

skulle vilja färga det på nått sätt inte klä om då ja vet att jag inte är bra på det :-) vart hittar man textil färg

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Sokrates Eliminator
23 augusti 2009 · 1 441 Inlägg

328cabbish skrev:
skulle vilja färga det på nått sätt inte klä om då ja vet att jag inte är bra på det :-) vart hittar man textil färg

Panduro har textilfärg, det är typ "armorall flaska" med pump. Det är som någon skrev tidigare, lätt att det blir flammigt. Vidare måste detta "fixeras" för att inte färga av sig. Normalt gör man det med strykjärn, men i taket kanske en hårfön eller en varmluftspistol på svag värme kan funka.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
23 augusti 2009 · 3 404 Inlägg

Roller och svart lack wink

Men om det är till bumwään så skulle jag nog gått till en sadelmakare/tapetserare och bett dom göra allt

Senast redigerat av TenZer (23 augusti 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
328cabbish
23 augusti 2009 · 827 Inlägg

märkte precis att det sitter airbag på fram stålparna ska fråga örjan evilaudio om hjälp

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
volvonisse440 yrkeschaufför
23 augusti 2009 · 709 Inlägg

jag har sett dom som har spray målat sina tak med bra resultat så det bör ju funka fint för dej med big_smile dock vet jag inte om det ska vara nån speciel spray färg smile
lycka till

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
DJTrooper
24 augusti 2009 · 240 Inlägg

Jag har klätt om både mitt och kompisens tak med tyg. inte alls svårt. måste ta ut hela taket bara och har du taklucka får du ta ut den och montera isär den med. och den är lite jobbigare... Men att klä om allt är inga problem. Limmet du ska använda ska vara 3M det är det jag använtfunkar kanon.

volvoentusiasten
24 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Ta ut taket.

Dra bort tyget

På med lim

Dit med nya tyget.

klart!

TurboNewbi
15 mars 2010 · 170 Inlägg

DJTrooper skrev:
Jag har klätt om både mitt och kompisens tak med tyg. inte alls svårt. måste ta ut hela taket bara och har du taklucka får du ta ut den och montera isär den med. och den är lite jobbigare... Men att klä om allt är inga problem. Limmet du ska använda ska vara 3M det är det jag använtfunkar kanon.

Jag har taklucka (visseligen en saab och ingen, var det en bmw?) och det var inga problem bara ta loss listen och alla fästen sen var det bara att plocka ner smile

och klä med tyg är väll inge svårt? har inte tästat själv men kan inte se det komplicerat alls smile övning ger ju färdighet wink

släng upp en tråd med så kan du ju lära andra smile

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang