1724
Sök

Bmw e28 518i -84 motorn går tungt!?

191 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
hallo!
jaa jag har lyft på toppen på min BMW E28 518i -84 de sitter en M10 motor i den. (Ej elektriska spridare) men nu har jag äntligen fått i hop den och provstarta men men de låter som den låter tungt... och när jag trycker på gasen händer de inte dom första 5 sekunderna knappt nån ting då heller. testa ta ur spridarna och kolla om de kom nå ur dom men ingen ting kom de. sen tog bort spridarna och testa utan de kom inge då heller men nån gång måste de ju komma bensin?? kom och tänka på om spridarna har fått sig nån smäll under tiden de varit av skruvad? eller kan de också vara att jag satt bränsle rören fel??
hoppas de är nån som har nå bra svar nu då smile

brukar få klagomål om fel stavning ovs förlåt om de är nå..

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 december 2009
Pumpen kanske funkar inte som den ska alt fördelnings pumpen eller vad den nu heter som sitter på blocket?

191 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Grabber skrev:
Pumpen kanske funkar inte som den ska alt fördelnings pumpen eller vad den nu heter som sitter på blocket?

ok jo jag vet vad du menar men de konstiga är att allt funka när jag rev den tongue kan de ha nå med att man tanka 95+2 takt olja? tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 december 2009
Tanka 95+2 takt olja skulle bara ge mer blå rök men testa med V-Power eller 98 som den egentligen ska köras på o det skall var blyfri soppa = fyll på blyersättning.

191 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
okok ska testa de då smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 december 2009
Kolla om det kommer soppa fram till spridarna, finns inget där så är det pumpen som krånglar alt pumps relä.

5 198 Inlägg
13 december 2009
varför tanka 95 och hälla i 2takt olja. .smörjer den dåligt ?

191 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
varför tanka 95 och hälla i 2takt olja. .smörjer den dåligt ?

nee smörjningen är bara bra hade dåligt med bensin  och såg en dunk som de stod 95+2 takt så de blev en nödlösning så jag skulle kunna komma till macken sen när jag hade tanka den åkte den in i verkstan på topp renovering
tongue

191 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
de var kamen som stod ett kugg fel också var tändningen sen så de var därför. och under tiden jag leta brännde jag tändmodulen igen XD men nu är allt bytt och ska bara få den genom bes och kolla varför den går upp i temp hela tiden..

Sök