7638
Sök

Högtalare 20 cm ovanför huvudet. Något att tänka på?

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Hej.

Håller på att sätta in högtalare i nya leksaken som jag hämta hem igår.

1,4 mille så skickar de med en Blaupunkt och 2st 4 tummare som ljud lol Underbart! roll

Har ett par nya hyffsade 6.5:or som jag tänkte försöka använda mig av och få lite bättre ljud. Originalhögtalarna spelade förvånande bra och rent men det lägre registret kan man glömma.

Problemet är bara att enda platsen att sätta dem är i taket rakt ovanför skallen riktad rakt ner och de kommer sitta tätt. ca 10-15 cm mellanrum bara, sen får de inte plats.

Annars måste man gå ner i storlek till 2st 4:or för att få plats framför i förhållande till där man sitter. Då hamnar de ca 30 cm framför och får en spridning på 60-70cm mellan dem.

Originalhögtalarna sitter bakom mig i varsitt hörn.

Vad tror ni. Kommer det bli skit att sätta de större rakt ovanför?

mvh

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 693 Inlägg
16 mars 2010
Kommer nog låta konstigt skulle jag kunna tänka mig

Booyakasha!

6 851 Inlägg
16 mars 2010
Det viktigaste att tänka på om de sitter ovanför huvudet..sätt fast dem riktigt hårt. Inte kul att få dem i skallen någon dag...

Vad är det för bil du pratar om?

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Fastsättningen är nog inga bekymmer. Stabilt att montera i.

Det är en MF6480 och ingen bil wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 693 Inlägg
16 mars 2010
Vad är det då?

Booyakasha!

535 Inlägg
16 mars 2010
En traktor tror jag.

Motorer utan turbo.....suger!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 mars 2010
Jag skulle ha kört på 4" framför mig som du sa och sen ett par 6,5" midbasar i taket, då får du ljudet från rätt håll men ändå skaplig djup. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

NissanMotorsport
16 mars 2010
Om ud vill ha min personliga åsikt så tycker ja inte det..bara för att den inte ska på DB tävlingar eller liknande, och då ha en högtalare så nära örat..näe. då hör man väl inte dom andra högtalarna bättre heller..?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 mars 2010
NissanMotorsport skrev:
Om ud vill ha min personliga åsikt så tycker ja inte det..bara för att den inte ska på DB tävlingar eller liknande, och då ha en högtalare så nära örat..näe. då hör man väl inte dom andra högtalarna bättre heller..?

Tja nu är traktortillverkare knappast kända för att tänka på ljudet.
Massey Ferguson är inget undantag.
Oftast brukar det vara en låda i taket där enheten och högtalarna huserar. Mest för att skapa ett bakrundsljud som är annat är motor osv....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök