10566
Sök

Fastbränt sot från bromsok på fälgarna

676 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
hur får man bort fastbränt sot från bromsarna på en alufälga?
har provat med fälgtvätt och svinto men funger icke... det är vanliga 14" orginal fälgar till en nissan sunny gti N14.

MVH Foffen

Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
5 oktober 2006
Autosol kanske funkar ....jag vet tyvärr inte mer sad

Allt för den där jävla hatten!

676 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
okey, autosol på en vanlig trasa eller något då? tänkte om man kanske kunde slipa de lite försiktigt för de sitter verkligen järnet sad

Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
5 oktober 2006
Foffis skrev:
okey, autosol på en vanlig trasa eller något då? tänkte om man kanske kunde slipa de lite försiktigt för de sitter verkligen järnet sad

Min brorsa brukar använda polertrassel när han använder autosol...de funkar iallafall bra.....men du kan ju för arbeta med något annat material..sen kan du ju ta polertrassel...
Senast redigerat av THEBADGUY (5 oktober 2006)

Allt för den där jävla hatten!

676 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
okey, får prova mig fram lite. när jag gnuggade med fälgtvätten så fick jag bort sotet på ena framfälgen och den blev riktigt fin! så nu vill jag ha resten av fälgarna sånna big_smile visserligen så ska jag köpa nya fälgar till den men de blir inte än på ett ganska bra tag... sad

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
676 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
jo de funkar säkert, men nu är fallet då att sotet verkligen har bränt fast. inte lite heller, utan rejält. dom har alltså inte tvättat fälgarna ordentligt under en lång period... sad annars så kör även jag med avfettning.

Sök