2379
Sök

Chiptrimma renault clio 02a 1,2 16v

28 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
hej alla har hittat ett företag i england som har specat sig på renault trim och styling.. så jag funderar på om det finns någon eller några som trimmar renault i sverige. enligt dom i england så har dom ett chip till den lilla 1,2an så att man sänker varvtalet samtidigt som man får mer ork i den lilla spisen.

tack på förhand Jocke

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 mars 2010
Sänker varvtalet och får mer ork?Hur går det ihop? Har bilen nån CVT-växellåda? Oavsett vilket så skulle jag skippa att "chipsa" en 1.2-liters sugis...Om du tvunget skall "chipsa" så tycker jag att du skall köpa Estrella, OLW kladdar mer vilket ökar risken för att tappa greppet om ratten...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sir Real
390 Inlägg
19 mars 2010
köp öppet filter och catback så låter den snabbare iallfall

928 Inlägg
19 mars 2010
dawwe skrev:
Sänker varvtalet och får mer ork?Hur går det ihop? Har bilen nån CVT-växellåda? Oavsett vilket så skulle jag skippa att "chipsa" en 1.2-liters sugis...Om du tvunget skall "chipsa" så tycker jag att du skall köpa Estrella, OLW kladdar mer vilket ökar risken för att tappa greppet om ratten...

TS kanske inte uttrycket sig helt perfekt. Men jag förstår i alla fall vad han menar.
Självklart ändras inte utväxlingen i växellådan. Men varvtalsområdet när kraften i motorn kommer, kommer lägre ner.

Vad som är värt pengarna eller inte tycker jag ska TS själv avgöra. Max effekten kanske ökar 3-4 hk och vid låga varv, kanske effekten ökar 8-10 hk. Om det är värt 6000spänn så ska han självklart göra det.

Mats

28 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
tack för alla svar. men frågan i sig var ju inte vad det kostade och vad det gör det vet jag redan... frågan var om det fanns någon i sverige som gör det blir hiskeligt dyrt att åka över till england för att göra det.

Sök