2971
Sök

Bmw, e34 520i vindrutetorkare drar på fulla muggar när jag parkerat

Hvis_Lyset_Tar_Oss
21 mars 2010
Trådstartare
irriterande elfel! Parkerar bil, stannar, vrider av, går ur, gör något annat några minuter med bil olåst, eller låser för att gå hem.
Då börjar torkarna gå för glatta livet, spolarvätskan kan även börja spruta hejvilt!

Testar att stänga av med spaken, sprutar ännu mer, eller växlar i fart på torkning utan hänsyn till spakens placering.
Vad göra? får nu rycka batteriet varje gång jag lämnar bilen! Funderar på att istället plocka säkring för torkarsystemet och bara köra när det är tort.  Var sitter säkringen? nummer på säkring?

1 Inlägg
21 mars 2010
Hehe .-)

Så blev det med min en gång oxå. Fast både torkarna till rutan och lyset gick, vätskan sprutade ut och de blev pinsamt på macken jag stannat på. dessutom lös alla lysen...ja det var något mer oxå.
På vänstra hjulhuset i motor rummet satt det en central dit ett flertal jordkablar var dragna. I botten på den hade en mutter gängat loss och kilat in sig mot karossens plåt. De blev kortslutning i hela klabbet. Så nog tycker jag du fått samma typ av kortslutning. Nu var det en e28 kaross men så mycket förändras ju sällan. Kan ju vara värt att kolla upp .)
Lycka till

Sök