2987
Sök

Volvo 850 blinkar som fasen efter laddat batteri =/

Stabil som fan
304 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Hejsan, Jag har laddat upp 850:ins batteri nu efter att den stått stilla i vinter och batteriet blivit urladdat, När jag satte i batteriet igen så började alla lampor direkt att blinka, Som när larmet går, fast utan att den tutar! Jag har fjärstyrt centrallås på bilen men det händer absolut ingenting när jag tycker på lock/unlock ! det verkar vara batteri i dosan då den låter eller piper till!

Någon som vet hur ihundan jag ska gå tillväga?

mvh

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 mars 2010
originallarm? kan behöva kodas in igen kanske. icke-originallarm? riv ur skrotet.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Stabil som fan
304 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Det är orginal smile

Stabil som fan
304 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Har provat att koda om dosan men det händer ingenting när jag gör det, ska prova att byta batteri i dosan med för säkerhetsskull, Skall även byta ut det kassa batteriet och se vad som händer, ingen annan som har någon ide' ?

21 761 Inlägg
17 mars 2010
Ett dåligt batteri, tex med kortslutning i någon cell, kan tydligen ibland göra att saker beter sig "konstigt". Det skadar förstås inte att prova ett annat batteri, med tanke på att ditt batteri hade blivit urladdat så har det nog tagit ordentligt med stryk. smile

Stabil som fan
304 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Har bytt nu, lika samma fortfarande sad Funderar om dosan tappat signalen med motagaren iom. att den stått strömlös så länge?

Stabil som fan
304 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Tog ur säkring 6(centrallåset) så gick det att starta, när jag sedan 24h senare satte i säkringen var det bara att koda om dosan! smile Om samma problem skulle hända någon annan! smile

280 Inlägg
22 mars 2010
Härligt att de är löst:)

Sök