Bygga egen takvinge?

Siiimon
4 oktober 2006 · 150 Inlägg

Hejsan! jag undrar om det är möjligt att plasta ihop en egen diskret takvinge? nån som har gjort det förut? eller låter det urlöjligt?

Jag gillar takvingar, och tyvärr så finns det nog ingen takvinge till min bil, och min bil skulle nog få en ganska diffrent look med en takvinge? så jag frågar lite på skojj! Någon här på garaget som har kunskap om sånt? plastning över huvud taget, som kan besvara min fråga?

Blir tacksam för alla svar! Tack wink

MVH Simon

Senast redigerat av Siiimon (4 oktober 2006)

Miklen
4 oktober 2006 ·

D e ju bara att sätta igång å fixa fram en form.. extruerad cellplast kanske.. eller så kan du använda byggskum..lite krångligare..sen köra över d me glasfiber smile sen börjar helvetes slipandet smile noga e ju att den passa bakrutan.. smile

Siiimon
4 oktober 2006 · 150 Inlägg

Miklen skrev:
D e ju bara att sätta igång å fixa fram en form.. extruerad cellplast kanske.. eller så kan du använda byggskum..lite krångligare..sen köra över d me glasfiber smile sen börjar helvetes slipandet smile noga e ju att den passa bakrutan.. smile

Tack! ska klura lite på det där, behöver ju en ritning om hur vingen ska se ut, och den måste ju passa rutan också smile kan bli lite krånglit smile Fler tips och svar önskas! ^^

Tack

MVH Simon

Senast redigerat av Siiimon (4 oktober 2006)

tattool byraggare
6 oktober 2006 · 10 Inlägg

Designa upp lite olika vingar som du tycker skulle se feta ut sen kan du ju skära ut en pappersmall att använda när du gör vingen. smile T.ex. om du ska forma den av byggskum.

Pluggar lastbil och extraknäcker som grafisk designer. Sämst på bilar (är dock största intresset) men högsta önskan är att lära sig. 0;
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang