SPL Dynamics SPL-300D2 VS Re Audio SX X12D2 beslutsångest :S

biffsteak
24 mars 2010 · 148 Inlägg

Ska ha 2st 12" basar som jag ska driva på ett SPL Dynamics ICE 3500.1. Nu är det bara fråga vilken som ger mest bas för dom pengarna med effekten från ett SPL Dynamics ICE 3500.1?
Basarna jag har fastnat för är:

Re Audio SX X12D2
SPL Dynamics SPL-300D2

SPL Dynamics basen har ju fördelen att vara av samma märke som steget, är ju alltid roligt om man kan köra ett märke rakt igenom hela ljudbygget enligt mig iaf.
Behövar bara lite hjälp att komma fram till vilken bas som är bäst och varför, är ute efter djupbas i första hand. Och inga förslag på andra basar är nån av dom här 2 jag kommer att köra med så så fort jag fått tillräckligt med info om varför den ena är bättre så blir det köp så bara seriösa svar tack. tongue

Basarna hittar ni på:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318247
http://blekingebilradio.se/

Senast redigerat av biffsteak (24 mars 2010)

thulle1
24 mars 2010 · 733 Inlägg

prisvärdast blir detju med re basarna plus att de är jävligt goa. 2600kr mot 4000 kr är ganska stor skillnad. Jag vet att re basarna kommer spela gott även om de är billigare.. ord. pris på re basarna är mycket högre än 2600 kr så det är ett klipp

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
biffsteak
24 mars 2010 · 148 Inlägg

Jo vet att ord.pris är 7000kr på RE basarna. så kanske skulle ligga på runt 5-6k i butik vanligtvis. Men vill ju ha det som mosar på mest bas. Är bara lite fundersam på om SPL Dynamics basarna skulle vilja ha ännu mer effekt för max bas. Nån som hört hur RE.s nya sxx serie spelar irl?

MrCalle Team Autohifi!
25 mars 2010 · 865 Inlägg

biffsteak skrev:
Jo vet att ord.pris är 7000kr på RE basarna. så kanske skulle ligga på runt 5-6k i butik vanligtvis. Men vill ju ha det som mosar på mest bas. Är bara lite fundersam på om SPL Dynamics basarna skulle vilja ha ännu mer effekt för max bas. Nån som hört hur RE.s nya sxx serie spelar irl?

Skilnaden mellan RE Audio SX & SxX är det att du har en anna korg, bättre spider & talspole.
För övrigt prestera de minst lika bra som de tidigare om inte bättre.
Tror inte du kommer bli missnöjd!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang