Någon mer som har voddler :)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
1 februari 2010 · 1 874 Inlägg

linuslinje skrev:
Fast å andra sidan så är du inte heller målgruppen så det är inte så konstigt varför de inte har lagt fokus för att få dig så nöjd.

Min släkt och vänner som inte har samma kunskaper och intresse som du tycker voddler är trevligt.

"Kunna kolla på 200 filmer?!?! GRATIS?! bara klicka? Fantastiskt!" är det enda jag hör. smile

Men visst håller jag med dig själv.
När voddler kommer med en lite trudiluttreklam på 30 sek och jag kan streama varenda film i 1080p worldwide enkelt så kommer det bli sjukt stort

Vilken är målgruppen? Gamla pensionärer som inte fattat att man kan köpa filmer billigt online?

Håller verkligen med dig. Kvaliten är för dålig, utbudet är för dåligt, det är faktiskt inte gratis, o.s.v.

-S40- Livsnjutare
1 februari 2010 · 403 Inlägg

Dom filmerna som är bra kostar pengar.. hittade en bra film som var gratis. Det var jackie chan rumble in the bronx hehe;)

Gta Iv 31april
Pontus1991
1 februari 2010 · 423 Inlägg

Fick det för någon dag sen, och det är kass kvalitet och dåligt ljud, jag tankar ändå en dvd film snabbare än reklamen i början smile

Mortalis VW-nörd?
1 februari 2010 · 4 332 Inlägg

Moser skrev:

Mortalis skrev:
Fick åka och avinstallera detta hos mina föräldrar igår efter en tids felsökande.
Kom fram till att Voddler har någon jävla bugg som gjort att hundratals Voddlerkunder skapar anslutningar direkt in på datorn när Voddler körs i bakgrunden (vilket det gör om man inte manuellt ändrar det i autostartshanteraren).
Tycker att programmet inte verkar vara speciellt säkert ännu att använda när det verkligen var hundratals personer som kommit in på deras nät p.g.a. programmet...slöade ner nätverket avsevärt...och när jag avinstallerat programmet så var det 0 anslutningar vid datorns uppstart

Voddler är annars en hyffsat god idé, men att inga filmer finns i HD- format och att filmerna som finns är knappt bättre än de som går på vanlig tv (och kvalitén är ju inte bättre heller) så undrar ja hur de ska få det att slå...

räcker de med att man stängar av det jävla voddlernet?

Fick avinstallera de iaf för att bli av med de för gott. Prövade att stänga ner programmet i aktivitetshanteraren men de vart fortfarande mängder med anslutningar igång.
Så en avinstallation och omstart så försvann alla

Martin 9-3 Fisketokig
1 februari 2010 · 2 997 Inlägg

Idag avinstallerades skiten.

Kanske tar sig med tiden...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Timjoh
1 februari 2010 · 453 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Idag avinstallerades skiten.

Kanske tar sig med tiden...

+ 1  !

Inte besviken inte förväntat mig så mkt, men det blir bättre sen hoppas jag.

von_blad
1 februari 2010 · 461 Inlägg

Bra grej, men att de segar ner hela internet för en, då blir man förbannad och avinstallerar... hmm

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Mortalis VW-nörd?
2 februari 2010 · 4 332 Inlägg

von_blad skrev:
Bra grej, men att de segar ner hela internet för en, då blir man förbannad och avinstallerar... hmm

blir ju framförallt väldigt tydligt om man har programmet installerat på en dator som är trådlöst ansluten.
eftersom trådlösa anslutningar är halv duplexa, dvs antingen går trafiken i nedladdningsriktning eller uppladdningsriktning (trådbundna numera klara både och samtidigt), vilket gör att om calle ska sitta me sin laptop o kolla kalle och chokladfabriken, så kommer olle med sin laptop inte ens ut på nätet, mer eller mindre

Senast redigerat av Mortalis (2 februari 2010)

von_blad
2 februari 2010 · 461 Inlägg

Mortalis skrev:

von_blad skrev:
Bra grej, men att de segar ner hela internet för en, då blir man förbannad och avinstallerar... hmm

blir ju framförallt väldigt tydligt om man har programmet installerat på en dator som är trådlöst ansluten.
eftersom trådlösa anslutningar är halv duplexa, dvs antingen går trafiken i nedladdningsriktning eller uppladdningsriktning (trådbundna numera klara både och samtidigt), vilket gör att om calle ska sitta me sin laptop o kolla kalle och chokladfabriken, så kommer olle med sin laptop inte ens ut på nätet, mer eller mindre

Kan ju ligga något i det eftersom jag har en trådlös uppkoppling på denna.

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Marqus Master of the obvious
25 mars 2010 · 636 Inlägg

Nån som har en invite ? skulle vara glad om jag kunde få en smile

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
25 mars 2010 · 1 781 Inlägg

Wooops... jag hade visst 13 invites:P

Team Insane Racing
CruiZin Hemlös
25 mars 2010 · 321 Inlägg

Jag har.. Riktigt dåligt (än sålänge)

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Volvo_Mannen Volvoskadad
25 mars 2010 · 6 017 Inlägg

Vilket dret! De enda gratis filmer som är i närheten av sevärda har man redan sett, sen är ju programmet i sig kasst som faen! Avinstallerat och kommer inte installeras igen. Nej tackar vet jag olaglig nedladdning.

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang