2003
Sök

VOLVO 740 88:a för 10k? DÅ VA DET GJORT

22 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
Hej,

Min farsa känner en verkstadsmekaniker som ska sälja sin gamla 740. Den e från 88 och han har haft den sedan 91. Den har gått 30.000mil, ofta servad (farsan sa att den servades vart 2.000:e mil om jag inte minns fel), ny koppling, fina sommar+vinter däck, fin växellåda och lite rost. Besiktgades för bara ett par dar sen utan problem. Det är en vit sedan. Tror ni att det är värt att köpa den för 10papp som första bil?

Har tyvärr inga bilder på den, men farsan har kört den och han sa att den gick kanon fint o tyst.
Senast redigerat av 3dmaxer (6 oktober 2006)

2 644 Inlägg
30 september 2006
ja tycker de låter riktigt bra för o va en första bil smile låter rätt hyfsat i pris me men försök alltid pruta lite.. jag ångrar mitt 740 köp tyvärr så dne ska ja köra skiten ur i vinter sne säljan och köpa en nissan 200 sx efter vintern smile

// Lindgren

Johan Lindgren

8 156 Inlägg
1 oktober 2006
Det låter som ett ganska så rimligt pris!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

555 Inlägg
1 oktober 2006
går tyst? är motorn tyst? min låter ganska mkt..

22 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Köpte den idag, det är en GL för de som undrar. Rostfritt avgassystem mm. I princip ingen rost på karossen, lite ytrost längst ner på dörrarna bara. Har inga bilder på den än. men det kommer nog under helgen:-)

1 926 Inlägg
6 oktober 2006
nice smile nöjd med köpet ???

22 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Än så länge e jag nöjd. Va ute å körde lite idag, gick kanon. Å den nybytta koppling va en fröjd att trampa ner. Kollade oxå igenom alla besiktningspapper från 88 till 06. Den enda anmärkningen som fanns va på förra årets besiktning, den hade en spricka i den högra framlyktan. En till sak som jag nog inte har nämnt är att den har "high jackers" (lr vad det heter) där bak.

Bilder kommer nog imon.

Sök