Alecci skrev:
AcesHigh666 skrev:
Kan säga att jag fullständigt håller med "Hedning" när det gäller just det här med försäkringarna, men det var inte det diskussionen gällde.
Det gällde varför morallkärring är en negativ sak...
"moralkärring" är bara ett slang som till viss del är överanvänt.
För mig är moralkärringar folk som enbart är ute efter att hacka ner på andra, det har igentligen ingenting med moral att göra. När man gör något "bra/positivt" är deras "tack" och glada miner, samt positiva kommentarer borta med vinden.
Men så fort någon gör något som kanske inte direkt ses som en brottslig handling, men som kanske kan anses inte vara 100% moraliskt, då jävlar tar det hus i helvete och alla ska visa sig duktiga fast de många gånger inte är mycket bättre själva.
Äntligen ett svar i tråden som handlar om sakfrågan! Credz till dig!
Jag håller på sätt och vis med dig, och samtidigt inte. Det jag härvid anmärker på är främst din sista mening. Jag ser två anledningar till det resonemanget; antingen har du läst för mycket på Flashback eller så gör du bara mer eller mindre lyckade gissningar. Hur pass väl känner du folket bakom användarnamnen du diskuterar med och hur vet du hur de skulle handla i en viss given situation?
Vad är flashback? kan man äta det?

Nej men för att vara lite seriös så räcker det med garaget.org för att se så mycket dubbelmoral att det är skrämmande...
I trådar om streetrace så skriver en del att det är farligt och oansvarigt, och att riktiga förare kör på bana. Sen kan man kolla deras profil och hitta filmer där det själva är ute och "testar" och leker illegalt.
I trådar om hurvida det är rätt och fel att ställa bilen på mamma o pappa, så kan man hitta folk som klagar på att folk "skenförsäkrar" men i en annan tråd ser man att samma person tycker det är helt okej att skita i TV licensen(nämner inga namn).
Även i verkliga livet såg jag en situation nu i veckan som gjorde mig tokig...
En kille körde en olaglig cross utan lysen mitt i mörkret, han hade precis fixat soppa eller nåt eftersom han kom från en mack. Han var inte farlig för han verkade veta att han inte syntes bra och körde därefter, han svängde ut en bit framför mig i god tid och jag tänkte inte mer på det...
...då svänger en v70 helt plötsligt ut! mitt framför mig så jag fick tvärnita! han satte efter crossen och följde efter han ner på ett industriområde i närheten(jag körde efter för det är det närmsta hållet till mig), hans enda syfte var att dra efter grabben och skälla ut han för att han inte hade lysen, men själv så lös både blinkers och bakljus när han bromsade med den där v70in. Samt att han nästan orsakade en olycka...
Det där är typiska erfarenheter jag har av "moral"...