6530
Sök

Hur mycket får man lasta i en Cheva Van?

1 302 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Hej!

Jag och en kompis tänkte åka till tyskland för att handla sprit och öl och undrar om det är någon här på garaget som vet hur mycket man kan / får lasta i en gammal cheva van?
Deras last utrymme ser ju rätt stort ut och det skulle ju vara synd om man inte skulle kunna få utnytja det så mycket som möjligt.

För de som inte vet vad det är för bil jag pratar om kan kolla på följande länk: http://www.blocket.se/skaraborg/Cheva_v … 14&w=2

Jag är som vanligt mycket tacksam för alla svar. smile

1 302 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Ingen som vet?

1 302 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
agadiffen skrev:
kolla regbeviset ganska enkelt

Jag vet men nu så har jag inte den här bilen utan funderar på att köpa en sådan därför undrar jag bara om någon kan tala om hur mycket man kan lasta den utan problem i tullen.
För om man inte kan lasta mycket trots det stora last utrymmet så får jag leta efter annan bil.

2 024 Inlägg
30 mars 2010
Just den får du lasta 850kg i. Enkelt att kolla på transportstyrelsens hemsida.
Hade en Transit 190L för ett gäng år sen och den fick jag lasta 1500 i.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

739 Inlägg
30 mars 2010
häng på en kärra efter med så får du nog med dig så du klarar dig det här året med fylla 4ggr i veckan hehe du får dra 750kg på b kort ..har haft en gammal van en gång i tiden ,, har själv  vart i tyskland med en lånad van och 2ton är lugnt det håller

Sök