5096
Sök

Basen lägger av vad kan vara fel?

2 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Jag har problem med det nya ljudet jag kopplat in då basen funkade från början och sedan la av och funkar till och från och nu funkar den inte alls. Allt verkar vara rätt kopplat då den funkade från början och lampan på steget lyser grönt. när jag starar stereon så "slår det till" i basen och den typ sjunker ner. nu undrar jag om någon kan tänka sig vad det är för fel. Jag har testat med både en 17" KICKER och 2 12" JBL och ingen av dom funkar, steget jag har är ett 4 kanals steg på 400 watt.

Drifting Streetrace
225 Inlägg
29 mars 2010
har du provat o byta kanaler? eller bryggkopplar du basen? Eventuellt har de gått nått i steget och bör då lämnas in o repareras.

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

2 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
jag har testat att byta ja. nej det är inte bryggat. men kan det verkligen vara det när det funkar ibland?

2 914 Inlägg
30 mars 2010
kolla alla jordpunkter, alla kabelskor är seriöst nypta, osv osv osv.

930 Inlägg
31 mars 2010
Vi hittade nog felet. eftersom det är ett fyrkanalssteg så  testade vi på kanal 3 och 4 och då funkade det. vi bryggade även då för att få ut mer. och då verkar det som att det funkar. men någon som vet varför kanske inte kanal 1 och/eller 2 funkar? bränt? eller vad kan vara fel!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 april 2010
Jimpstyle skrev:
Vi hittade nog felet. eftersom det är ett fyrkanalssteg så  testade vi på kanal 3 och 4 och då funkade det. vi bryggade även då för att få ut mer. och då verkar det som att det funkar. men någon som vet varför kanske inte kanal 1 och/eller 2 funkar? bränt? eller vad kan vara fel!

Mest säkerligen så är kanal 1 & 2 brända eftersom dom inte funkar.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök