3080
Sök

Eskilstunabor och andra som kör fordon på väg, se hit!

Rally ludde
213 Inlägg
8 oktober 2006
Eliza skrev:
VictorD skrev:
Har skummat igenom lite lätt och konstaterat att det finns en hel del omogna personer. Vad är det som är så svårt att bara sakta in och krypköra förbi en häst? Finns ju liksom ingen anledning till att tokköra där det är en skylt uppsatt om att det förekommer hästar på vägen?

För att återknyta till vad det egentligen handlade om (personen körde in i transporten för er som sett förbi detta...) så verkar det för jävla korkat. Vilken vettig människa som helst borde förstå att man håller ett lagom avstånd till framförvarande bil och framförallt bil med släp eller en lastbil.

//Victor

Tack, äntligen ngn som ser helheten av diskutionen...

Var ute o körde landsväg i förrgår o hamnade bakom ett hästsläp.
Då tänkte jag på denna diskussion och höll ett redigt avstånd till jag kunde göra en säker omkörning.

Vill bara säga det

////////RallyLudde////////

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
8 oktober 2006
Jag e både ryttare å bilist. Jag anser själv att de bästa när man är ute å rider på 70-90vägarana är att motorfordonen inte gör ngn som helst ändring i sin hastighet så länge de ligger i de rekomenderade 70-90, sen att de då håller ett ordentligt avstånd i sidled då de kör om. Men vid möte så bör de sänka farten å hålla sig på ordentligt avstånd å sen köra om då det e fritt.
Inget tutande lr liknande tack!!! Å det e även före din egen skull (bilisten). För om det e som så att hästen åstakommer skada på din bil pga att du (bilisten) inte varit försiktig så är det du (bilisten) som får pröjsa kalaset! Det samma gäller skader på hästen. Hästen klassas ju som fordon å då gäller ju samma regler som för tex bilar...e det ditt fel att en olycka uppstår så e det du  som pröjsar notan!
När det gäller att ligga på vägarna med hästtransport så vill jag bli behandlad på sammavis som om det vore ett vanligt släp, inget tutande där heller tack! Sen e det ju en skälvklarhet att man håller ett rimligt avstånd så man inte riskerar att köra in i det! För allas skull... En häst lr två på huven e ju ingen bra idé....
Ang hästskit på vägarna så är man som ryttare skyldig att röja väck det ifrån vägbanan, hur man gör det e upp till var å en.... vanligast e la att sitta av  å sparka ner det i vägrenen...lr att man tar å bilen å rattar där förbi efter ridturen å städar väck det då! Lr att man styr ut hästen i kanten då man känner att det e på G att lägga ett lass! Men tyvär så missköter sig många ryttare å det e synd då allmänheten blir upprörd helt i onödan!
Jag tycker själv att det e äckligt med hästskits högar då man e ute å promenerar....har man djur så har man ett ansvar!

Men smitnings olyckan e ju så....finner inte ord....förbannad e vad jag blir iaf!!!!

Å till e bilister kan jag desuto berätta att många släp är utrustade med kamera invändigt idag så man kan bevaka sin häst ...å jag känner några som dessutom satt en kamera i lämmen på släpet så de kan filma bakom varande bil ifall bekymmer skulle uppstå...det e la kanske inte helt lagligt, men vad ska man göra? Man får ju på det viset regnumret...å kan dessutom bevaka sin egen transport på tävlingsplatserna man besöker! Oftast så har man ju en dyrgrip i släpet å den vill man ju inte att ngn annan tafsar på....

Så visa hänsyn! Vem vet det kan vara eran dotter lr son som får ett hästintresse å kan råka illa ut pga ovarsamma bilister....behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

8 Inlägg
9 oktober 2006
sitter o läser o blir lite sur=/...ett sånt j*vla liv för en häst fan lek inte med maten...om folk skulle bry sej lika mycket om vad som händer ivärlden o ta hand om sin skit ungar så skulle många problem försvinna...men nej vi ska sitta o tjafsa om att man inte ska tuta på hästar "tror inte nån tycker att smitning e ok" jag tillhör dom som inte saktar ner e de 70 så e de fan 70 o om häst fan e så jävla skraj så ge fan i o ta ut den på landsvägen då..lär ju finns gott om grus o skogs vägar..tror att ni  e ute på dom vägarna för att ni vill visa  up er lite..typ som när man har varigt ute o lekt med crossarna
klart man drar ner till byn istället för o åka grus vägen hem direkt...angående hästskit så tycker jag de e förjävligt att dom inte tar bort de..har jobbat i annlägnings branschen"stavas?"o då när man hade kladdat ner med grävmaskinen eller hjullastarn så va de jävligt noga med o ta reda efter sej så attt inte nån skulle skada bilen eller liknade...specielt för dom som åker motorcykel lär ju gå av vägen om man tar en hästskit i 70 e ju som o åka i olja....väntar med spänning på kritik=)

BRING IT ON!!!!!!

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
9 oktober 2006
Har du tänkt på vad en häst väger när du dundrar förbi i 70? Det är liksom både ditt och hästens och framförallt ryttarens liv du leker med. En häst kan väga upp till 800kg+ryttare. Det är mer än vad en älg väger. Där det finns skyltar med att hästar kan förekomma så får de förmodligen rida där eller hur? Angående hästskit håller jag med dig, men som sagt, lite hästskit på bilen eller ta väg tre liv från denna jord? Tänk efter... Dumbass...

atlasswe skrev:
sitter o läser o blir lite sur=/...ett sånt j*vla liv för en häst fan lek inte med maten...om folk skulle bry sej lika mycket om vad som händer ivärlden o ta hand om sin skit ungar så skulle många problem försvinna...men nej vi ska sitta o tjafsa om att man inte ska tuta på hästar "tror inte nån tycker att smitning e ok" jag tillhör dom som inte saktar ner e de 70 så e de fan 70 o om häst fan e så jävla skraj så ge fan i o ta ut den på landsvägen då..lär ju finns gott om grus o skogs vägar..tror att ni  e ute på dom vägarna för att ni vill visa  up er lite..typ som när man har varigt ute o lekt med crossarna
klart man drar ner till byn istället för o åka grus vägen hem direkt...angående hästskit så tycker jag de e förjävligt att dom inte tar bort de..har jobbat i annlägnings branschen"stavas?"o då när man hade kladdat ner med grävmaskinen eller hjullastarn så va de jävligt noga med o ta reda efter sej så attt inte nån skulle skada bilen eller liknade...specielt för dom som åker motorcykel lär ju gå av vägen om man tar en hästskit i 70 e ju som o åka i olja....väntar med spänning på kritik=)

BRING IT ON!!!!!!

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
9 oktober 2006
Luddtussen skrev:
Eliza skrev:
VictorD skrev:
Har skummat igenom lite lätt och konstaterat att det finns en hel del omogna personer. Vad är det som är så svårt att bara sakta in och krypköra förbi en häst? Finns ju liksom ingen anledning till att tokköra där det är en skylt uppsatt om att det förekommer hästar på vägen?

För att återknyta till vad det egentligen handlade om (personen körde in i transporten för er som sett förbi detta...) så verkar det för jävla korkat. Vilken vettig människa som helst borde förstå att man håller ett lagom avstånd till framförvarande bil och framförallt bil med släp eller en lastbil.

//Victor

Tack, äntligen ngn som ser helheten av diskutionen...

Var ute o körde landsväg i förrgår o hamnade bakom ett hästsläp.
Då tänkte jag på denna diskussion och höll ett redigt avstånd till jag kunde göra en säker omkörning.

Vill bara säga det

Rätt handlat!

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
atlasswe skrev:

BRING IT ON!!!!!!

Väntar med spänning på kritik?
Hur gammal är du eg?
Är det svårt för dig att visa respekt mot andra människor eller?
Jag hoppas verkligen aldrig jag möter dig när jag är i en bil, gående, cyklande eller till häst, då du inte verkar vara en sån som borde sitta bakom en ratt överhuvudtaget...

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

331 Inlägg
9 oktober 2006
atlasswe skrev:

BRING IT ON!!!!!!

Ska bli kul den dagen hästen sätter sig på din bil! Faktiskt så kan en sån sak hända...tro det lr ej! Och gud va jag kommer skratta då! Det handlar om respekt! Är man så jävla kall och inte kan respektera andra som tar sig fram på en väg så ska man inte ens ha körkort!  Jag blir så förbannad på typer som du...
En sak du borde prova är att sätta dig på en häst och rida ut på vägen, så ska du få känna på hur det känns när nån drar förbi i 70! Först då kommer du fatta hur det känns! Dessutom borde de sätta dig på en rädd häst så du far i backen...Men mest synd kommer det va om hästen i det läget!

Lär dig visa respekt människa!

Sök