3140
Sök

Golf 3, fel på c-lås och krånglande klocka

180 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Hej,

brukar något i c-låset på förardörren bli glappt efter ett tag för när jag försöker låsa
med nyckel från förardörren funkar det ibland och ibland inte, eller är det något annat
som brukar krångla, det funkar klockrent att låsa och låsa upp från passagerardörren
så borde ju vara något i låset på förardörren, eller?

Sen har jag nu vid två tillfällen upptäckt att klockan i instrumenteringen har hoppat tillbaka
flera timmar av sig själv, var ute och åkte tidigare idag och då gick den rätt nu när jag var
ut och kollade gick den fel med cirka 5 timmar, någon som hört något om ett liknande problem?

Mvh Johan

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

446 Inlägg
31 mars 2010
ang. felet på centrallås: i 9 fall av 10 så beror det på att kablarna går av i gummitutan vid dörrgångjärnet. lyft på gummit och se om några kablar är skadade, dra försiktigt i dom och försäkra dig om att inga är lösa. i så fall, skarva i ca 50cm fräsch kabel och göm skarvarna i stolpen och inne i dörren. (skarvas kablarna i gummit så går de av inom ett par veckor)

kablarna går av eftersom isoleringen blir gammal och frön. förardörren är den som öppnas oftast, därför blir det också problem där...

skulle kablarna vara hela så får du riva dörrsidan och inspektera kontakter och brytarna i låset.

473 Inlägg
31 mars 2010
du har nog samma problem med klockan att en  kabel är glapp efter som den bara funkar ibland

180 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Dom svaren tackar vi för, ska omedelbart ut och inspektera kablar, men kabel till klockan? borde inte den vara ganska i orörelse (alltså inte nötas)?

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

473 Inlägg
2 april 2010
Det kan även vara så att  du har glapp ute vid bateriet efter som den s tår still när du  inte använder bilen . glöm inte att kolla jordkabel åsså

Sök