2710
Sök

Hjälp med att montera ur en original kassett stereo saab900 -94

The Bear
293 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Hej!

Sitter och fnular och knåpar på hur jag ska få ur den stora feta originalstenen som sitter i panelen, allt man ser på dessa utifrån är ju typ 6 små hål som jag ej vet om det är skruvar eller annat dyligt i, ni som har gjort detta förut skulle ju kunna dela med er av eran erfarenhet så ännu en idiot lär sig lite mer (;

Anledningen att jag vill ta bort den är att den får ström men reagerar inte när man trycker på knapparna, för när man trycker på power on så hör man antennmotorn gå och tjopp så åker den upp samt så dyker det upp 4 underliga streck på displayen där man ser utetemp/bensinförbrukning osv som har med radion att göra antar jag...

Har ingen haynes bok till hands för just saab 900, så hjälp vore kalas bra!

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 april 2010
På vanliga bilstereos så brukar man köpa som två krokar som man sätter in i dessa hål för att dra ut stereon, dessa krokar trycker in små spärrar vad jag förstått så att det blir enklare att dra ut stereon så jag anar att det bör vara samma sak här. Kanske skulle höra med din lokala Saabåterförsäljare (förutsatt att dom också säljer reservdelar)? dom brukar ha uppgifter om hur man plockar bort originalradion samt kunna få tag i verktygen (krokarna med andra ord).

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 122 Inlägg
3 april 2010
jag tog långa spikar bara. Och vålda JÄRNET!

gasa nu foer faen!

Sök