Dra strömkabel till slutsteg i Peugeot 406

simonmannen
8 oktober 2006 · 2 Inlägg

Jag skall själv sätta in en del grejer i en 99a. Jag hittar verkligen ingenstans att dra strömkabeln från batteriet och in i kupén. Hur gör man?

Jag har gjort detta i flera andra bilar men på denna hittar jag ingen genomföring utan att behöva borra.

MVH / Simon

Pixx
8 oktober 2006 · 87 Inlägg

simonmannen skrev:
Jag skall själv sätta in en del grejer i en 99a. Jag hittar verkligen ingenstans att dra strömkabeln från batteriet och in i kupén. Hur gör man?

Jag har gjort detta i flera andra bilar men på denna hittar jag ingen genomföring utan att behöva borra.

MVH / Simon

Dra dom bara brevid det original siliconet det sitter i alla bilar som kabelhärvan går igenom, akta dock så du inte skär hål på själva härvan så du får in fukt, ja du hajar.

simonmannen
8 oktober 2006 · 2 Inlägg

Jo, det är en god tanke. Tyvärr sås er jag inte vart kabelhärvan tar vägen. Den verkar gå under bilen.

Pixx
8 oktober 2006 · 87 Inlägg

simonmannen skrev:
Jo, det är en god tanke. Tyvärr sås er jag inte vart kabelhärvan tar vägen. Den verkar gå under bilen.

Kolla lita nogrannare, aldrig stött på en ända bil där inte är hål genom torpedväggen in i cupen.

adde_p airbrush rookie
9 oktober 2006 · 136 Inlägg

ja det måste finnan NÅNSTANS, nån slang eller nåt som går till AC osv?  måste finnas nån genomföring, annars är det "BARA" att borra..

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Pixx
9 oktober 2006 · 87 Inlägg

adde_p skrev:
ja det måste finnan NÅNSTANS, nån slang eller nåt som går till AC osv?  måste finnas nån genomföring, annars är det "BARA" att borra..

Till trådstartaren - Borra inte. Det finns hål. Är 100% säker.

johson
9 oktober 2006 · 8 Inlägg

men han kanske gillar att borra smile ?

Spawner
9 oktober 2006 · 505 Inlägg

Jag var fanimej tvungen att borra i Calibran.. Jag kunde inte hitta någonstans där det fanns plats att klämma in 35mm2 kabel. Fanns små glipor så man kanske kunde få in 16mm2 kabel men det blev ett nytt hål, med silikon runt;) Letade förövrigt efter hål i säkert 3-4 timmar!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang