3109
Sök

Hollywood eller powerbass?

195 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Jag ska köpa nya högtalare till min 850, och vill ha samma märke på alla högtalrna och har kollat på hollywood och powerbass, vilket rekonmenderar ni ? De jag ska ha är 5.25" kitt fram, 5.25 koaxialer bak och 6#9" i hatthyllan.
Har kollat på : Powerbass S-5C, Powerbass S-522 5,25" , Powerbass S-693 , de är dom powerbass, och hollywood , Hollywood X2-693 6x9", Hollywood CX-25,  Hollywood X2-542 .
Jag har tänkt lägga ut ca 2000-2500 inte mer.
Kan även tänka mig andra märken, men det MÅSTE vara samma märken och helst samma serie på allting:P. Dom här grejerna har jag kollat ut på blekingebilradio.se smile
De jag har i bilen nu är en rockford p3 15" och ett gas silver c1 steg till de, och till dom andra högtalrna ska jag ha ett gas silver c4 och driva 5.25" koaxialerna på stereon.

4 074 Inlägg
2 april 2010
Kolla på utförsöljningen på blekingebilradio där har dom Impact och dom spelar riktigt bra.

Hoppas du hittar de du söker!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

195 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Aa såg att dom hade de, men dom hade inga 6#9" tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 april 2010
DLS 7x10" om du absolut måste ha ngt sådant wink
Dessa passar mer eller mindre (kan behövas mindre modifiering) ner i 6x9"-hål.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

195 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
jag har kollat lite på dls, men hade dls förut och vart inte så jätte imponerad av ljudet i dom:P

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 april 2010
ThomasRamsten skrev:
jag har kollat lite på dls, men hade dls förut och vart inte så jätte imponerad av ljudet i dom:P

Vilka DLS?
SOm vanligt med grejer för man vad man betalar för.
ÄVEN DLS wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

195 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
jag vettefan vad de var för dls, de var ett par 5.25" kitt som jag hade ett tag i min gamal civic. Jo de är klart man får de, men jag tycker man borde få rätt så sjyssta högtalare för typ 2500 kr, eftersom jag redan har slutsteg och allt annat:P. DLS ligger ju i samma prisklass som hollywood och powerbass:)

Team Autohifi!
865 Inlägg
2 april 2010
ThomasRamsten skrev:
Jag ska köpa nya högtalare till min 850, och vill ha samma märke på alla högtalrna och har kollat på hollywood och powerbass, vilket rekonmenderar ni ? De jag ska ha är 5.25" kitt fram, 5.25 koaxialer bak och 6#9" i hatthyllan.
Har kollat på : Powerbass S-5C, Powerbass S-522 5,25" , Powerbass S-693 , de är dom powerbass, och hollywood , Hollywood X2-693 6x9", Hollywood CX-25,  Hollywood X2-542 .
Jag har tänkt lägga ut ca 2000-2500 inte mer.
Kan även tänka mig andra märken, men det MÅSTE vara samma märken och helst samma serie på allting:P. Dom här grejerna har jag kollat ut på blekingebilradio.se smile
De jag har i bilen nu är en rockford p3 15" och ett gas silver c1 steg till de, och till dom andra högtalrna ska jag ha ett gas silver c4 och driva 5.25" koaxialerna på stereon.

Skilnaden mellan Hollywood & Powerbass kan man sammanfatta så här:
Koaxialer -  Hollywood har bättre bas/mid & mellan register, lite vassare diskant mot Powerbass.
Powerbass har bättre diskant pga. silk dome diskanten men sämmre mellan & bas.
Kitten är ganska lika på toppen dock vinner Hollywood kitten på de lägre registrena smat att filtrena är bättre i Hollywood.

Lycka till!

195 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
De var ett väldigt bra svar!smile. De får man tacka så jätte mycket för, nu har jag bestämt mig för att de blir hollywood !smile

tokfrans
982 Inlägg
3 april 2010
tror inte du kommer bli missnöjd smile

jag har testat hollywood edge comp kit och dom låter skooj big_smile

2 665 Inlägg
3 april 2010
Koaxialer bak o 6x9 i hatthyllan, varför??

Köp 2lika kit istället så blir det bra.

Du har ju en påkostad bas för antal tusenlappar. Som spelar ca 60frekvenser.
Sen de högtalare som skall återge musikens ca19000frekvenser lägger du knapp nå pengar alls på.
I mina ögon är det felplacerade pengar.

Det är ju ingen ide att ha skapliga slutsteg om högtalarna inte kan återge ett fint ljud.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök