2962
Sök

Högtalar val medmera i Audi a4 och Kangoo

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Tjenare, ska ha LITE (observera lite) ljud i min frus a4a, har ett sony kittsystem i den nu, å tycker inte det låter spec bra, vill ha ngt med mera tryck i, då är frågan om GAS SILVER GX523 skulle duga i fram ?, har kört ett tag med rockford T152C Power, frågan är om gasarna kan mäta sig med rf, eftersom det skiljer ½ priset, å RF har 60rms å gas 100rms. ger tex gasarna ett sämre väljud men tål å pumpa på mera? sedan bak hur är det nu ska man ha ngt där bak eller låta det vara orginal ? och i sånna fall gärna förslag! Observera ska inte ha NÅGRA basar eller slutsteg så tjata inte om det! (Kolla brl för info om elementen)

Nu kommer fråga 2! Ska försöka få till lite ljud i en polares Renault kangoo, storlek på element?får det plats en Bas i den, under stolarna kanske? sedan ngt hyffsat framsystem gärna under 2000, ska man dra ny kabel till framsystemet? eftersom den ska drivas av stereon effekt (4x52 tror jag det är) så kanske inte det behövs?

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

24 Inlägg
12 september 2006
orginal höglarna i a4 va rätt ok, hur lite ljud ska du ha? kanske räcker att koppla in en aktiv 10-12" sub. annars så kan jag starkt rekomendera DLS UP5 kit till framsystemet och DLS6 koax bak.

Kocken
487 Inlägg
12 september 2006
ACAB....tror du missade att han skrev att han inte ville ha nå baslådor i audin...men men..

tsdi, har du tänkt montera högtalarna i orginal uttagen eller är du beredd att göra vissa modifikationer på bilen för att kunna ha t.ex ett trevägsa system. Annars kanske du får köpa koixal- eller triaxalhögtalare. Men Gas är ett ganska billigt märke som duger bra åt de flesta. Men RF tror jag har lite bättre välljud men Gas ska nog duga.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Tackar, fick inte ngn notis om att folk skrivit i tråden, därför tog det en satans tid för mig! men just nu lutar det åt ett par mds 5,25or till framdörrarna (mds värsta kitt ½ priset 1790:-), och orginal bak!

6 851 Inlägg
9 oktober 2006
tsdi skrev:
Tackar, fick inte ngn notis om att folk skrivit i tråden, därför tog det en satans tid för mig! men just nu lutar det åt ett par mds 5,25or till framdörrarna (mds värsta kitt ½ priset 1790:-), och orginal bak!

Skall du lägga ut de pengarna så surfa in på www.nardik.se och kika på DLS MS5 kitt ist.
Skulle nog lätt kunna säga att du får mer ljud för pengarna om du väljer det ist. för MDS kittet.
Detta kitt har jag själv och blev mäkta impad på dess bas som dessa små 5.25" kan prestera.
Sen har du ju även en väldigt bra diskant som låter ganska så mjukt och fint (pengamässigt sett då).

Egenföretagare
2 496 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
Okej, ska kila på det med! men frågan är nu! jag har inte tänkt mig att ha ett steg till, men detta kanske är nödvändigt ? eller orkar steroens inbyggda effekt pumpa på ngt?

Sök