Du kan knappast ansluta en mätare av fabrikat X till en orginal tempgivare av fabrikat Y. Finns inget som säger att dom använder samma slags motstånd i givarna. Dessutom blir det pannkaka om man ansluter två mätare på en givare.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Du kan knappast ansluta en mätare av fabrikat X till en orginal tempgivare av fabrikat Y. Finns inget som säger att dom använder samma slags motstånd i givarna. Dessutom blir det pannkaka om man ansluter två mätare på en givare.
/Göran
jag ska inte ansluta två mätare på en givare. Jag ska ansluta två mätare två separata givare.
Du bör skaffa en tryckgivare med inbyggd tryckvakt. Skaffa en som passar där din tryckvakt sitter idag (under insuget M14x1.5 om jag inte minns fel) Finns från tex VDO (Autoexperten eller KGK).
Som sagt tidigare i tråden så är det enklast att byta ut pluggen i oljetråget till en givare. Vill minnas att det är M18x1.5 på din bil. Det kan vara svårt att hitta en så stor givare. VDO har en som är för stor som man lätt kan svarva ner och gänga om. Alternativt gör du ett hål i pluggen och gängar tex invändig NPT-gäng i.
Feltema har en del adaptrar i mässing, men dessa är feldesignade så att det är i princip omöjligt att få dit packningen med adaptern. Min Autoexpert hade en bättre adapter, men jag bestämde mig för att göra själv i svarven istället. //J