6524
Sök

Jag har ett par frågor om dimljus, extraljus och start via knapp.

Diesel är det enda rätta!
229 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Hej! Ni får dumförklara mej om ni vill, men har sökt så mycket det går och kollat dom mesta trådarna men inget ger mig något svar..

så här kommer ett par frågor jag gärna vill ha svar på.

https://www1.garaget.org/archive/14/13540/61540/61540-591068.jpg
1. Hur fäster man dimljusen enklast på en 740, kan man bygga nåt själv eller hur har ni gjort som har? Måste man även ha relä osv? & vart sitter detta då jag har tillgång till många skrotbilar.

2. Hur kan man koppla så att man startar bilen med en "knapp". man trycker på den så startar den iofs man måste ha tändningen på.

3. Hur är enklast att montera extra ljus framme vid grillen på en 740? Ni som har det kan ju säkerligen förklara bra för en dum jävel som mig.

Hittar ni trådar som ger svar länka gärna dom, för dom har jag inte sätt..

Mvh knutzon
Senast redigerat av knutzon (6 april 2010)

876 Inlägg
6 april 2010
Åk till skroten och handla ett par fästen till dimljusen,ang det med fästa ljusen finns det rampar man kan köpa som man monterar bakom reg plåten personlig ha jag borrat håll i kofångaren som jag gjort på mina gamla 740is kolla mina bilar under gamla bilar så ser du

hade bra kolla gärna in min projekt.tråd mvh rayya smile

229 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
Åk till skroten och handla ett par fästen till dimljusen,ang det med fästa ljusen finns det rampar man kan köpa som man monterar bakom reg plåten personlig ha jag borrat håll i kofångaren som jag gjort på mina gamla 740is kolla mina bilar under gamla bilar så ser du

hade bra kolla gärna in min projekt.tråd mvh rayya smile

Precis så som du gjort där vill jag göra på min. Du hade borrat hål i kofångaren och satt några fästen eller vad menar du?
https://www1.garaget.org/archive/75/74564/128900/128900-1195173.jpg

Fetast i stan !!
991 Inlägg
6 april 2010
dimljusfästen till volvo 740 finns att köpa på www.vparts.se och dom har även dimljus.  Ja du måste ha relä annars riskerar du att bränna sönder massa kablar .
Extraljus fäste finns på biltema

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 april 2010
svara på start knappen så skarvar du in knappen på en blå kabel som sitter i tändningslåset

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

229 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
svara på start knappen så skarvar du in knappen på en blå kabel som sitter i tändningslåset

hur menar du med skarva in?

Klorin_Elvis skrev:
dimljusfästen till volvo 740 finns att köpa på www.vparts.se och dom har även dimljus.  Ja du måste ha relä annars riskerar du att bränna sönder massa kablar .
Extraljus fäste finns på biltema

Tackar..

Sök