Allt skakar i bilen (skallrar) när jag "basar" i bilen. + orkar inte steget?

xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

när mina basar under stolarna på bilen går igång så skallrar mkt i bilen. står man utanför o känner märker man snabbt att båda sidokjolarna låter heeelt "fucked".

innifrån är ljudet hur bra som helst (bortsett från att det skallrar lite) men har man dörren stängd och står utanför bilen låter det sjukt dåligt. som att allt skakar och en bas är spräckt.

hur löser jag detta?


sen när jag har på vissa låtar från mobilen så har låtarna en tendens att hacka lite grann när man lyssnar ibland. tycker detta är märkligt då mobilen inte hackar när man spelar utan att den är inkopplad i bilen.

kan bli ½-1 sekund tysta sekvenser av musiken ibland. är det steget som är för trött?

danielffs
6 april 2010 · 308 Inlägg

Låter det ungefär som vid 01.05  på den här länken?big_smile

http://www.garaget.org/video/qn0dpnhk00k2

isf så är det just för att det skakar, här har du lösningen=D
http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=ga0100

Senast redigerat av danielffs (6 april 2010)

xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

hmm, det där var inte så dumt. ska man köra dom på dörrsidorna och under sätena?

xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

ja, ungefär sådär låter det. precis. det är ju inte världens tryck, 200w tror jag slutsteget skickar ut.- men det är tillräckligt för att få allt att skallra :p ska man kankse plocka bort sidokjolarna och inredea med detta material? fast frågan är om man får på kjolarna efter.. fr bli mitt projekt i sommar ^^

danielffs
6 april 2010 · 308 Inlägg

man kan köra dom överallt. det är rätt mycket i ett sånt paket. förslagsviss där man tycker sig höra att det skallrar mest. oftast inne i bilen dock...tror jag.

big-jepp
6 april 2010 · 3 187 Inlägg

du kan köra detta i hela bilen, det vanliga är i bilen typ dörrar, tak , och golv. jag har gjort det i hela min bil, "skallrar" ingenting längre:) jätte lätt att arbeta med och fäster bra:)

Honda civic "civicen" (1993)
xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

räcker det att köpa material för 999 kronor då? orkar inte lägga ut massa pengar på det här :p

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
6 april 2010 · 2 009 Inlägg

Det finns inga genvägar wink jag har snart gjort slut på 90st såna mattor i min bil för att få den tyst...
Och då ska tilläggas att bmw är rätt tysta från början..
MEn anledningen till att det låter om sidorna på bilen är för att orginal basarna som sitter under stolarna spelar ut i trösklarna...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

BMTech skrev:
Det finns inga genvägar wink jag har snart gjort slut på 90st såna mattor i min bil för att få den tyst...
Och då ska tilläggas att bmw är rätt tysta från början..
MEn anledningen till att det låter om sidorna på bilen är för att orginal basarna som sitter under stolarna spelar ut i trösklarna...

exakt! det har jag ju förstått, men nu vill man ju dämpa det där lite grann tongue

men 90 st, borde väl räcka? har ju en e90 dessutom ^^

xploood
6 april 2010 · 44 Inlägg

eller 40 menar jag, usch så dyrt. tänker inte lägga för mkt pengar på det här i sommar smile

michieff ljudfantast
6 april 2010 · 1 372 Inlägg

ja det räcker med paketet för 999 kr.

kalle_kalle
7 april 2010 · 2 914 Inlägg

danielffs skrev:
Låter det ungefär som vid 01.05  på den här länken?big_smile

http://www.garaget.org/video/qn0dpnhk00k2

MOBBA INTE MIN LILLMERCA!!!! YYYYYLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL *skrattar av ironi lol *


som så många andra säger. 999 kr räcker en bit, sedan om det skallrar för mycket är det du som avgör tongue är du supernoga så duger det nog inte, MEN du hittar ingen så prisvärd matta som denna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang