6681
Sök

Xperia X10 - Vad är er åsikt om detta nya flaggskepp för Sonyericsson???

135 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
verkar vara en grym multimediamobil med grym skärm men som saknar multitouch och därför suger att sms med.

Är det värt att införskaffa den här telefonen???

vad tycker ni som testat den/äger den eller som läst mycket om den?

http://scarymary.se/wp-content/uploads/2009/11/sony-ericsson-xperia-x10-side.jpg

1 582 Inlägg
6 april 2010
Jag skulle ha skippat denna telefon faktiskt, har läst en hel del olika tester och den har inte fått så bra kritik när det gäller responstiden på touchen. Jag hade personligen valt en HTC Desire eller Legend smile jobbar inom mobilbranschen så har en del koll wink

http://www.idg.se/2.1085/1.306662/sony- … erna-i-x10

http://www.idg.se/2.1085/1.303767/sony- … venskflopp

321 Inlägg
6 april 2010
Fast ska man ändå slå till på en värsting är det nog HTC EVO 4G man ska ha.

EViLution!

1 582 Inlägg
6 april 2010
Den lär ju bli succé när 4G blir utbyggt i hela Sverige wink

Allx skrev:
Fast ska man ändå slå till på en värsting är det nog HTC EVO 4G man ska ha.

502 Inlägg
6 april 2010
Jag har en sonyericsson x2, som är ganska snarlik x10an... tycker inte direkt att det är bra... seg... och när man fäller fram tangentbordet så ska skärmen atomatiskt bli liggandes. Men det funkar inte alltid. Så blir lite omstartningar då och då.

Vet inte om det är lika med x10an... men x2an är inge vidare.

Mvh//FoXoN

2 924 Inlägg
6 april 2010
Jag tror på Android och X10 kan nog bli en bra telefon om man gillar "Iphone-konceptet" och inte värdesätter grymmaste mobilkameran...
MEN köp inte den direkt när den kommer ut i handeln, vänta nån månad så att de första riktiga användarna får ge tillräcklig med feedback till SE så minst en uppdatering utifrån den feedbacken hinner komma.

Been there, done that.
(Nöjd SE Satio-ägare efter 3 uppdateringar)

~ Life is short, have FUN! ~

677 Inlägg
6 april 2010
Jag skulle tagit HTC desire!

x10 e snygg men ussh va seg den verkar sen har den fortfarande gamla skärmen aka TFT.

kolla in www.swedroid.se

Htc desire är som en nexus one fast bättre

135 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Jag var och testade den i butiken. Det gick förvånansvärt bra att sms med den. det är om man knappar extremt fort den inte hänger med så de där att sms är värdelöt håller jag inte med dessa s.k. "experterna" om.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 april 2010
Stod också å knappade på den här en del ida o hade en htc legend o iphone 3gs breve mig...måste ju säga att jag skulle ta en htc eller ihpone vilken dag som helst över x10, speciellt med det priset.
Skillnaderna i touchen märks, och skillnaderna i skärpa märks.
Det jag dock skulle göra av detta är att vänta och köpa htc desire som dessutom är billigare, men som det ser ut, bättre på ALLT än vad X10 är...trist.
Sett fram emot X10 mini-pro ett tag men blivit tveksam nu, dock räddas mini pro av tangentbordet så man slipper skriva sms på de klumpiga vis x10 just nu bjuder på. Dessutom kommer den kosta nära hälften av storebror
Senast redigerat av Mortalis (7 april 2010)

Knegare
719 Inlägg
7 april 2010
Jobbar på en Expert butik i Norra delen av landet. Jag har sneglat en hel del mot X1, speciellt då jag innan hade en HTC Hero som jag var nöjd med.. Mitt val föll ändå på HTC Legend, trotts att Desiren kommer om inte alldeles för länge..

Anledningen att jag valde Legenden över Desiern är byggkvalliten, Legenden känns fantastisk att hålla i, smsa med, surfa och ringa..

William 2009-02-20

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 april 2010
kan inte annat än hålla med många andra här, vill man ha en androidmobil (vilket man vill, såklart ^^) så hade jag gått på HTC desire eller legend (beroende på budget) alla dagar i veckan istället för X10...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

2 924 Inlägg
7 april 2010
Något som är väldigt märkligt är att så många underskattar X10 innan de ens knappt kommit ut på marknaden.
Måste ha att göra med hur man mer ställer sig till Sony Ericsson generellt, än till just X10 som frågan handlar om.
Värdelös kritik i mitt tycke men jag tänker inte sticka under stolen med att SE generellt har problem med en hel del buggar i början på sina top-of-the line mobiler, som sagt.

När jag satt och utprovade marknadens flesta just då säljande mobiltelefoner (2008) hos en biltillverkare för deras audio-handsfree system så tillhörde HTC-mobilerna till de absolut krångligaste och de som fick sämsta resultaten (då fanns dock inte Android)...i topp låg Nokia och Sony Ericsson.

~ Life is short, have FUN! ~

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
7 april 2010
eller så köper man en iphone.

8-)

1 582 Inlägg
7 april 2010
Min arbetskamrat fick sin X10 idag och visst fungerade telefonen helt ok, men om man jämför den mot min gamla HTC Hero så är det som natt och dag tycker jag personligen, speciellt touch funktionen.

HTC Desire hade jag väntat på, den släpps nu på fredag och är snäppet vassare än vad Legend är smile

peegee skrev:
Något som är väldigt märkligt är att så många underskattar X10 innan de ens knappt kommit ut på marknaden.
Måste ha att göra med hur man mer ställer sig till Sony Ericsson generellt, än till just X10 som frågan handlar om.
Värdelös kritik i mitt tycke men jag tänker inte sticka under stolen med att SE generellt har problem med en hel del buggar i början på sina top-of-the line mobiler, som sagt.

När jag satt och utprovade marknadens flesta just då säljande mobiltelefoner (2008) hos en biltillverkare för deras audio-handsfree system så tillhörde HTC-mobilerna till de absolut krångligaste och de som fick sämsta resultaten (då fanns dock inte Android)...i topp låg Nokia och Sony Ericsson.

135 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Saxade in lite kommentarer från de som köpt Xperia X10 och dom säger så här:

---

FÖRDELAR:
* Jämförde med min HTC Hero och X10:an är onekligen ett steg framåt. Hårdvarumässigt är den betydligt vassare, framförallt skärmen och kameran är märkbart bättre men även responsen känns lite rappare än i HTC-luren.

* Jag förstår inte hur folk kan skriva att X10:an är seg, den flyter på bra och är minst lika snabb som många andra Android mobiler jag testat.
Jag tycker att HW är kanon med den stora skärmen och förmodligen den bästa kameran i en Android lur. Gillar att SE äntligen har lyssnat på sina kunder och lagt till en 3,5 mm kontakt för hörlurar och en mircoUSB för att ladda.

* Har fått chansen att test denna lur 1 v och gillar den lika mycker som min nexus one , x10 har lite snyggare design och ligger bättre i handen.

* Skön att använda med genomtänkt gränssnitt, bra kvalitetsintryck och stabil mjukvara. Massor med bra applikationer på Android Market.

* Fördelarna jag har upptäckt är möjligheterna med Timescape i Android 2.x som kommer till X10 till sommaren. Dessutom är kameran kanon. 8.1Mpix ren njutning.

* Utmärkt skärm och upplevd skärmresponsivitet som enligt mig fungerar i nivå/bättre än iPhone. Tangentbordet är mycket enkelt att använda, såväl i vertikalt som i horisontellt läge. Avsaknaden av MT är ingenting jag stört mig på hitintills - och jag tror mest det handlar om vana. Att skärmen automatiskt justerar ljusstyrkan efter omgivningen är också ett stort plus.

---

Nackdelar:

*kameran har ingen riktig blixt.

*Nackdelen är att dessa stora telefoner drar batteri och håller med nöd och näppe en dag om jag inte har tillgång till datorn.

*En dålig grej måste jag ju skriva iaf! Tråkigt att man måste använda bakåt knappen hela tiden, borde finnas en touchknapp för det!

*-kontaktbokrn
  -sms appen (men man kan ladda ner mycket bättre appar från Market).

*Som det har tjatats mycket om när det gäller denna modell är att den inte har Android 2.x, vilket är extra negativt då det innebär att det inte ingår något inbyggt stöd för Microsoft Exchange.

---

Så jag antar att det bara är att vända fördelarna mot nackdelarna i det här fallet och se om den isåfall passar dig/mig...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 april 2010
Mjo, tycker man bör jämföra den iaf med HTC Desire som kommer nästa vecka (typ, varierar lite de där). Vad gör en vecka i ens liv smile
För den verkar faktiskt bli rejält mkt bättre än X10, e som en uppgraderad Legend, och en något bantad nexus one, men ändå inte...
Fattar inte att X10 kör android 1.6 medan de nya kör 2.1? tongue

Sök