Lack tvist, vad tycker du?

davel
7 april 2010 · 347 Inlägg

Det där är ju helt sjukt. Kolla gärna in min bil då halva bilen är omlackad och den är också silver. Finns inte en chans att man ser någon nyansskillnad på den och då är ju ändå lacken på resten av bilen 20år gammal!!

Finns inte en chans att du ska godkänna det där. Tyvärr har dom väl ett eller två försök till på sig innan dom får pröjsa någon annan att göra jobbet.
Får du problem så kan du ju gå med i motormännen och få med dig deras advokater som påtryckning.

Senast redigerat av davel (7 april 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Rock-Star
7 april 2010 · 2 982 Inlägg

jag ser att du satsat på 2 lacker samtidigt.
sätt dit dem! lackfirman är de som haft bilen sist och därför kan inte rekondfirman anmälas.
lackfirman har ju lackat om

epapower
7 april 2010 · 593 Inlägg

Skulle inte godta detta..,  kan säga att vi lämna in våran vectra och lacka fronten och framskärmarna och de vart lika stor nyansskillnad som på din bil.. Ja åkte tillbaka till lackfirman och hävda att de inte ens valt rätt färgkod, men då sa lackerarn att han inte ville ha inte lösdelar utan även hela bilen så han kan jämföra.  För hur många lager lack man lägger och spruttekniken spelar roll på slutresultatet tydligen.

Sagt o gjort läman in bilen och de lacka om (med samma färgburk) men en annan snubbe lackera och idag är det ingen nyansskillnad alls..

Så ge dig inte....

mvh

von_blad
7 april 2010 · 461 Inlägg

Jag har min bil (silvermetallic) inne på lack nu pga att lackfirman inte fick till nyansen korrekt på min bakskärm... ungefär lika stor skillnad som på din bil. De sa inte ett knyst utan bara tog in bilen igen! smile

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
ZNIPE
7 april 2010 · 33 Inlägg

Residence skrev:
jag ser att du satsat på 2 lacker samtidigt.
sätt dit dem! lackfirman är de som haft bilen sist och därför kan inte rekondfirman anmälas.
lackfirman har ju lackat om

jag kan tycka det är rätt snyggt med 2 lacker, kanske blir ny trend om några år lol nä det ska bli intressant att se hur det slutar, tänkte åka till lackfirman efter jag varit på test center.

stenskott i fronten innebär att du ligger efter..
id_
7 april 2010 · 130 Inlägg

på bilderna trodde jag att det skulle vara skillnad i lacken på över/underdelen, dedär ser inte ut att vara nå vidare bra gjort jobb. sad

Mobeerg carzy
7 april 2010 · 461 Inlägg

Pikey skrev:

Mobeerg skrev:
Skulle verkligen inte varit nöjd!
Bilen ska se ut precis som innan när man får tillbaka.

Då är det väl inte lönt att lämna in för en rek?

Misstänkte att det svaret skulle komma,men trodde inte att jag skulle behöva förtydliga.
Och jag antar att du förstår att jag menar att den inte ska vara i sämre skick än när man lämnade in den.

Om inte så kanske du fattar det nu?

Team BSG
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
8 april 2010 · 1 594 Inlägg

Kan man sin sak så ska det inte bli någon skillnad. Bättringar är ifs. alltid knepiga men stå på dig för det där ska du inte acceptera.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
ZNIPE
9 april 2010 · 33 Inlägg

Då har jag varit på Motormännens testcenter, och enligt han så kunde han inte intyga att lacken va så dålig som jag menar, han höll med om att i vissa vinklar såg den inte klok ut, men i en vinkel ( snett bakifrån) så såg det bra ut. Så jag har väl för stora krav? Nu ska jag boka en ny tid i en annan stad där dom definitivt är opartiska. Tröttsamt att lägga ner så mycket tid på att köra hit och dit för att visa bilen, i mina ögon är den förstörd och jag ger mig inte än på länge..

Senast redigerat av ZNIPE (9 april 2010)

stenskott i fronten innebär att du ligger efter..
palleninja
9 april 2010 · 42 Inlägg

nu tror jag att det är omöjligt att tyda på bild bild men det såg satans taskigt ut...

min bil har blivit omlackad vissa delar och det syns inte på ett enda ställe, inte ens om man letar.
den är dessutom silver så det måste gå att få det bra..

även om det är mobilkamera så borde man inte se skillnad tycker jag iaf..annars är det en värdelös lackfirma i min mening

volvoentusiasten
9 april 2010 · 4 005 Inlägg

Nu är jag verkligen ingen lackexpert. Men om man lackar om delar på en bil så ska man väl "skjuta" lacken för att få ut exakt vilken lackfärg som sitter på bilen nu, inte för 10 år sedan när bilen var ny? Annars så får man sådana där färgskiftningar?

Eller ?

_Norrland_ Bilvårdstekniker
9 april 2010 · 766 Inlägg

ja det där såg ju inte alls bra ut, stå på dig som sagt.
Sen så ska silver vara den jävligaste färgen att få rätt nyans på sägs det , har sett
sjukt mycket skräckexempel på detta .

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Xtravagant 1337
9 april 2010 · 1 343 Inlägg

ZNIPE skrev:

Mobeerg skrev:
Skulle verkligen inte varit nöjd!
Bilen ska se ut precis som innan när man får tillbaka.

Då tycker vi likadant..

Vad är det då för mening att lämna in den?
eller har jag missat nåt?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
9 april 2010 · 4 190 Inlägg

Framstötfångaren kan jag förstå att den inte stämmer, även på nya bilar är det färg skiftningar på fronten då plast "Äter färgen" på ett annat sett en va plåt osv gör..

Så stötfångaren kan om något få lite lite bättre men kommer fortfarande vara en nyans..

Bakluckan tycker jag  du så klart ska klaga på, visst kan man säga att det är fel färg men det kommer som sagt alltid synas en nyans skillnad på fronten, och sen så finns det väldigt många exempel på en färgkod/nyanser.. och som sagt ändras lacken efter något år i rörelse..

Men Kämpa på och hoppas du får rätt och blir nöjd! det är va du vill bli ju smile
Mvh Kim

Senast redigerat av Gjerdingen (9 april 2010)

jorgen72
9 april 2010 ·

Gjerdingen skrev:
Framstötfångaren kan jag förstå att den inte stämmer, även på nya bilar är det färg skiftningar på fronten då plast "Äter färgen" på ett annat sett en va plåt osv gör..

Så stötfångaren kan om något få lite lite bättre men kommer fortfarande vara en nyans..

Bakluckan tycker jag  du så klart ska klaga på, visst kan man säga att det är fel färg men det kommer som sagt alltid synas en nyans skillnad på fronten, och sen så finns det väldigt många exempel på en färgkod/nyanser.. och som sagt ändras lacken efter något år i rörelse..

Men Kämpa på och hoppas du får rätt och blir nöjd! det är va du vill bli ju smile
Mvh Kim

Det behöver inte bli en nyans skillnad det är många som har lackat om bilar här på autolacken i vimmerby dom bryter färgen så att det inte blir någon nyans skillnad jag har själv låtit dom bättra några bilar som jag har köpt som gds o sen sålt vidare när de var i ordning kan dom fixa så att en 7-8 år gammal bil inte har nyans skillnader så borde din lackerar kunna det på en ganska ny bil

groze
9 april 2010 · 564 Inlägg

Jag håller med övriga, det är fel nyans och färg! Det ska inte bli så stora skillnader, ens på silver!

Fronten på min 320d är omlackad pga stenskott, och det är absolut ingen nyansskillnad alls! Trots att den är silver och gjord av plast!

Stå på dig, och lycka till!
Jag själv hade blivit tokig om bilen såg ut så efter en lack!

Arcangelus <3 Japs
9 april 2010 · 680 Inlägg

Ser ju f*n förj*vligt ut!

Jag hade blivit vansinnig! Å jag är ändå väldigt snäll av mig ;D

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang