6729
Sök

Någon som testat filma med webbkamera i bilen?

502 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Har funderat på om det kan funka bra att filma med en/två webbkameror och en bärbar dator i bilen, typ bankörning eller drifting...

Webbkameror är ju små och smidiga så man kan ju sätta dem typ vart som helst på bilen och få lite coola vinklar, går ju att använda flera och spela in olika vinklar samtidigt också.

Frågan är om de pallar med det, alltså om de hänger med att filma snabba rörelser, finns ju webbkameror som ska kunna filma i HD 1080 utan att vara så dyra så det känns lockande att testa.

Någon som testat och har några tips på webbkameror som pallar?
Senast redigerat av JoeyJ (10 april 2010)

Sanizz
10 april 2010
Frågan är ju vad för hastighet det är på den? Det bör vara mer än 30fps annars är de världelöst enligt mig i alla fall.

502 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
jo självklart, sen vore det ju kul med nån som kan filma även om det blir lite mörkt, har inte använt webbkameror mycket alls överhuvudtaget så jag vet inte hur bildkvaliten är

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 april 2010
Enligt min erfarenhet så är webbkameror totalt värdelöst skräp, men det var ju ett par år sen man var inne på sånt. Så det kan ju förbättrats inom det området helt klart...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

373 Inlägg
10 april 2010
Ingen webcam, men verkar riktigt grym och prisvärd. http://www.goprocamera.com/

502 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Enligt min erfarenhet så är webbkameror totalt värdelöst skräp, men det var ju ett par år sen man var inne på sånt. Så det kan ju förbättrats inom det området helt klart...

jo det är ungefär de erfarenheterna jag också har, men som sagt kan ju ha hänt mycket på några år, vore jäkla smidigt iaf om det funkar

Sök