Xenonkonvertera halvljus på A4 -01 nyare karssen.

900_t16 Mekaniker
9 april 2010 · 245 Inlägg

tänkte höra om man måste ha can-bus eller om de går med vanliga kitt då man ska konvertera halvljuset på min audi..

Mvh.

If it ain't low slam it!
VW_67
9 april 2010 · 446 Inlägg

du behöver dynamisk ljusviddsreglering om du vill ha det lagligt iaf wink

900_t16 Mekaniker
10 april 2010 · 245 Inlägg

VW_67 skrev:
du behöver dynamisk ljusviddsreglering om du vill ha det lagligt iaf wink

inte de ja ville ha reda på men tack iaf smile

men nu var ju frågan om ja kan ha vanliga xenon kit eller om ja måste ha can-bus kit??

If it ain't low slam it!
VW_67
10 april 2010 · 446 Inlägg

va där egentligen ett CAN-kit? (har aldrig kikat närmare på efermarknads-kit)

det är MYCKET ovanligt att en bil har CAN-bus ända ut i strålkastaren...

zerostyle DKW
10 april 2010 · 197 Inlägg

900_t16 skrev:
tänkte höra om man måste ha can-bus eller om de går med vanliga kitt då man ska konvertera halvljuset på min audi..

Mvh.

Du behöver inte ha något speciellt kit som är anpassat för can-bus.. Jag har köpt vanliga kit från vvme till både mina tidigare audis och min nuvarande, där samtliga har/har haft can-bus.

Skildnaden är att den kan gnälla över trasig lampa i start ögonblicket, dock löses detta enkelt genom att starta bilen på parkeringsljus och vänta ca 20 sek sedan slå på halvljus igen.. då gnäller den inte och allt funkar perfekt big_smile helt klart bättre än att köpa ett dyrare kit bara för en lampvarning (som man endå kan slippa tongue), enligt mig iaf..

900_t16 Mekaniker
10 april 2010 · 245 Inlägg

zerostyle skrev:

900_t16 skrev:
tänkte höra om man måste ha can-bus eller om de går med vanliga kitt då man ska konvertera halvljuset på min audi..

Mvh.

Du behöver inte ha något speciellt kit som är anpassat för can-bus.. Jag har köpt vanliga kit från vvme till både mina tidigare audis och min nuvarande, där samtliga har/har haft can-bus.

Skildnaden är att den kan gnälla över trasig lampa i start ögonblicket, dock löses detta enkelt genom att starta bilen på parkeringsljus och vänta ca 20 sek sedan slå på halvljus igen.. då gnäller den inte och allt funkar perfekt big_smile helt klart bättre än att köpa ett dyrare kit bara för en lampvarning (som man endå kan slippa tongue), enligt mig iaf..

äntligen en som visste smile
tack för svaret.. nu blir de att handla xenon wink

If it ain't low slam it!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang