Peugeot 605 som inte laddar batteriet??

winterek
8 oktober 2006 · 2 Inlägg

Hej,

Har problem med att min Peugeot inte laddar batteriet. Har bytt batteri och kollat generaton (den var det inget fel på). Vi tog loss alla kablar och gjorde rent och satte dit kontaktpasta och då fungerade den i 2 dagar sedan laddade den ur igen.

Verkar som det är någon kabel?

Vet ni om det är någon kabel som är speciellt utsatt och som man kan börja med att titta på?

Drönirettab
8 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

De kablar som finns är väl plus och minus från batteriet, pluskabel från generator och eventuellt jordkabel/fläta mellan motor-kaross. Om alla dessa kablar verkar hela så får du mäta om det är något som drar tjuvström.

Bytte du batteriet innan laddningsproblemet började eller efter?

winterek
8 oktober 2006 · 2 Inlägg

Vi bytte batteriet efter för det andra var helt förstört.

Drönirettab
8 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Ok, kan vara något som tjuvdrar ström i så fall. Prova att sätta en multimeter mellan batteriets pluspol och polsko för att se om något drar ström när bilen är avslagen.

Kirre
8 oktober 2006 · 2 122 Inlägg

kan vara så att back dioden i generatorn är trasig då försvinner strömmen på ca en natt

Senast redigerat av Kirre (8 oktober 2006)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
heybrorsan
11 oktober 2006 · 38 Inlägg

var lika på min bmw. kolla så jord flätan som sitter jord på motorn, kolla så den sitter som den ska. var ett helvete innan jag kom på felet. men ibland kan dom små grejorn bli dom stora felen.

So Far, So Good.

SO FUCKING WHAT!
Fiat X1/9 (1976)
Kia Soul CRDI "Burner Edition" (2009)
Sciroccogt2
12 oktober 2006 · 30 Inlägg

heybrorsan skrev:
var lika på min bmw. kolla så jord flätan som sitter jord på motorn, kolla så den sitter som den ska. var ett helvete innan jag kom på felet. men ibland kan dom små grejorn bli dom stora felen.

Håller med där. Kolla flätan!!

Tro inte du vet. Du ska veta att du vet.
Och glöm effekten!!!
Volvo XC70 "D5 AWD Polestar" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang