Projekt - Svart 940 GL -91a Styling/Glidarbil: På G - Köpa in Servicedelar, vita blinkers

NissanMotorsport
7 februari 2010 ·

Volvo740an skrev:

NissanMotorsport skrev:

Volvo740an skrev:

Har inte du LH 2.4?


2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång

Varför står det Bränsletillförsel för dålig i min Haynesbok då? lambdalampan har lyst förut iaf men den slockna efter ja gick lös me WD-40in på lite kontakter smile

Det har väll med bränsletillförseln att göra då bränsletillförseln delvis styrs med hjälp av lambasonden, är den kass så blir bränsletillförseln felaktig. Byt ut lambasonden så är förmodligen felet fixat.

okej smile tackar, men den kan väl sitta på två ställen? på 940in sitter den väl där bak? inte vid grenröret?

Remiss
7 februari 2010 · 1 339 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Volvo740an skrev:

NissanMotorsport skrev:

Varför står det Bränsletillförsel för dålig i min Haynesbok då? lambdalampan har lyst förut iaf men den slockna efter ja gick lös me WD-40in på lite kontakter smile

Det har väll med bränsletillförseln att göra då bränsletillförseln delvis styrs med hjälp av lambasonden, är den kass så blir bränsletillförseln felaktig. Byt ut lambasonden så är förmodligen felet fixat.

okej smile tackar, men den kan väl sitta på två ställen? på 940in sitter den väl där bak? inte vid grenröret?

Lugnt, hmm ja den kan nog sitta på två ställen men den syns tydligt så titta bara under bilen så ser du en stor sak som sticker ut någonstans i den främre delen av avgassystemet.

MSR_VOLVO
10 februari 2010 · 88 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Har kikat på felkoder nyss, och fick på bränslesystemet (uttag 2) dessa koder:

1-2-2 - Batteri för dåligt

2-3-2 - Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning.

Så står det i min bok, men vad kan det vara? Den är väldigt seg att starta när den är kall (beror inte på batteriet), har nyligen bytt tändkablar och tändstift så det är troligen inget i tändväg.. den dör inte men den har dålig tomgång och den drar mycke bensin.. vad gissar ni på? smile

Enligt den boken (fickdata personbilar, VOLVO) jag har så står det
1-2-2 Lufttempgivarsignal saknas eller är felaktig
2-3-2 (LH 2.4, MOTR. 4.3, REGINA) Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övre eller undre gräns
(LH 3.2 MOTR 1.8 FENIX 5.2) Adaptiv lambdareglering, vid övre gräns.


hoppas att detta kan vara till hjälp

mvh micke

Renault Sport
Ljudbygge väntar!
NissanMotorsport
10 februari 2010 ·

hm okej, konstigt.. en sak är ju säker att det är något fel på lambdan iaf, så den ska jag byta ut..  och ang 1-2-2 om att batteriet är dåligt är ju ett simpelt "fel" så lika bra att anta att det är lufttempgivaren och byta den.. vart sitter den? smile bild uppskattas

NissanMotorsport
17 februari 2010 ·

Liten dum fråga nu då kanske, ska ju byta olja framöver.. och är det krångligt att få bort oljefiltret underifrån? är det något man måste ta bort för att komma åt? har inte bilden i huvudet hur de ser ut där riktigt smile

matheus
21 februari 2010 · 181 Inlägg

Jag har samma startproblem med min, fast nu startat min inte alls! lambda lampan lös å sen stod den i 2 dagar å sen startar den inte.. dock har jag avgaslekage i främre röret, dvs precis innan lambdan. och bilen drar så sjukt mycket sås!
jag har en exakt likadan bil, dock vit tongue

snygg bil btw! wink

Senast redigerat av matheus (21 februari 2010)

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
NissanMotorsport
21 februari 2010 ·

matheus skrev:
Jag har samma startproblem med min, fast nu startat min inte alls! lambda lampan lös å sen stod den i 2 dagar å sen startar den inte.. dock har jag avgaslekage i främre röret, dvs precis innan lambdan. och bilen drar så sjukt mycket sås!
jag har en exakt likadan bil, dock vit tongue

snygg bil btw! wink

tack smile jaså okej, hehe.. testa byt lambdan då smile de ska iaf jag göra.. tänkte köpa en från skruvat.se smile

strandberg31
21 februari 2010 · 2 419 Inlägg

Har läst igenom hela tråden nu. ser riktigt bra ut kommer lätt att följas smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
NissanMotorsport
21 februari 2010 ·

strandberg31 skrev:
Har läst igenom hela tråden nu. ser riktigt bra ut kommer lätt att följas smile

Tack smile kul att du gillar den bilen å tråden smile blir nog lite fler uppdateringar snart..ska försöka hitta på något att göra smile har varit hos tjejen nu i 1/2 vecka så inte blivit av något..förutom att ett stänkskydd fram har försvunnit hmm

NissanMotorsport
4 mars 2010 ·

Ändrade planer för 940in troligen, kommer ha kvar den men alla stylingplaner har jag valt bort, ska lägga ner all tid och pengar på 740in istället. Har dock kvar 940in så länge som bruksbil. Kommer endast köpa vita blinkers + en bonnesänkning (kapa fjädrarna) sen inte specielt mycket mer..

Ska jag ha kvar projekttråden ändå och uppdatera med små skit saker? t.ex när jag polerat, byter olja? m.m.. vill ni se bilder på sånt eller ska jag lägga ner tråden? lägger ner tråden om ingen svarar.

turboforssen Telge Drifting Team
12 april 2010 · 5 398 Inlägg

ThisIsBlackSunshine skrev:

keski91 skrev:
Ja tycker du ska hålla tråden uppe:)

Tråden dog samtidigt som min användare smile

/ Nissanmotorsport

kan du inte hålla dig till en användare det börjar ju bli fett jobbigt att ha koll på dig smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
turboforssen Telge Drifting Team
12 april 2010 · 5 398 Inlägg

ThisIsBlackSunshine skrev:

turboforssen skrev:

ThisIsBlackSunshine skrev:

Tråden dog samtidigt som min användare smile

/ Nissanmotorsport

kan du inte hålla dig till en användare det börjar ju bli fett jobbigt att ha koll på dig smile

Haha, hade gärna haft kvar förra smile men av en anledning tog jag bort den.. kommer ha den här nu smile

jag har inte reagerat på att "ThisIsBlackSunshine" va du förens nu tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Remiss
12 april 2010 · 1 339 Inlägg

Varför bytade du inte bara användarnamn? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang