Köpråd;Billig bil att övningsköra med

Kanriefageln
14 april 2010 · 18 Inlägg

Ras_J skrev:

Kanriefageln skrev:
En Volvo 245 kanske? Finns säkert en massa billiga alternativ.

240 är också ett bra alternativ!

Sant, men i en 245 så har man bättre koll på var man har bilen vid en fickparkering (man får ju tänka lite på andras bilar ju) plus att 245an är större än en vanlig 244 och hur jobbig som helst att manövrera utan servostyrning om man nu väljer en utan vilket jag skulle göra smile

Hedning Fd Bannad
15 april 2010 · 657 Inlägg

volvocrille skrev:
Volvo 740 är den perfekta första bilen. Billigt inköp, billiga delar, lättkörd, stor, Lätt att laga, 20% krocksäkrare än medelbilen i Sverige IDAG yikes DVS relativt säker anser jag.

vad är medelbilen då? tycker att den tippningen borde hamna på Volvo V70?

Märkesbög
Kanriefageln
15 april 2010 · 18 Inlägg

Hedning skrev:

volvocrille skrev:
Volvo 740 är den perfekta första bilen. Billigt inköp, billiga delar, lättkörd, stor, Lätt att laga, 20% krocksäkrare än medelbilen i Sverige IDAG yikes DVS relativt säker anser jag.

vad är medelbilen då? tycker att den tippningen borde hamna på Volvo V70?

Då skulle Volvo V70 vara osäkrare än en Volvo 740. Det är såklart helt fel. Medelbilen är en matematiskt uträknad bil.

p-nyhlen Quattro - bar å åk
15 april 2010 · 621 Inlägg

Ett bra alternativ är Audi 100 från 91 och framåt. Säker trevlig att köra och bra komfort. En tex 740 är inte på samma planet i jämförelse. 

http://www.blocket.se/kronoberg/Audi_10 … =7&w=3

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
pimpad740
15 april 2010 · 812 Inlägg

satsa på en "stor" bil ist för något litet. för kan du hantera en stor bil så kan du hantera vilken bil som hälst. min flickvän fick övningsköra i min gamla mb450sel å de e ingen liten pjäs. va perfekt för att lära henne vart hon hadde bilen.

lycka till

mvh mårten

Senast redigerat av pimpad740 (15 april 2010)

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
tsdi Egenföretagare
15 april 2010 · 2 496 Inlägg

240 så sparar du 9000:- och bjuder med en polare till magaluf å dricker sprit.

Senast redigerat av tsdi (15 april 2010)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mr_Woods Musiker
15 april 2010 · 472 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Mercedes 190e

Bra förslag!
Att jag inte kom att tänka på den... roll
Bra bil att lära sig häva ställ med för den är lättsladdad (iaf då det är halt) men samtidigt är sladden lätthävd!

Senast redigerat av Ras_J (15 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
azXig Finlirare
15 april 2010 · 478 Inlägg

Jo 740 funkar ju fint. Däremot blir man bortskämd när man ska parkera dem stora asen. Fyfan vad smidiga dom är jämfört med en v70 typ. Går ju att vrida ratten hur många varv som helst tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang