Av med kortet utan bevis :S

Rayya
14 april 2010 · 876 Inlägg

skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Nehe
14 april 2010 · 687 Inlägg

volvoperfomanceclub skrev:
skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Vad man brukar och vad man kan göra är inte samma sak. Givetvis kan polisman ta ditt kort direkt på plats om han inte finner det lämpligt att du får köra i 24h.

Nehe
14 april 2010 · 687 Inlägg

Ras_J skrev:
Det var väldigt vad polisen skall ljuga för mig jämt och ständigt!!!
När jag åkte för bilbälte så sa poliskvinnan att det ENDA jag kunde göra för att slippa ta ställning direkt (och betala inom tio dagar) var att neka, vilket jag givetvis inte gjorde...

Man kan begära rådrum men det betyder inte att du får det. För att bevilja rådrum så ska det spela över mer till att personen erkänner än förnekar!

Mr_Woods Musiker
14 april 2010 · 472 Inlägg

Nehe skrev:

volvoperfomanceclub skrev:
skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Vad man brukar och vad man kan göra är inte samma sak. Givetvis kan polisman ta ditt kort direkt på plats om han inte finner det lämpligt att du får köra i 24h.

Och lämpligt kan man väl knappast kalla 90 på 50-väg för lol

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Rayya
14 april 2010 · 876 Inlägg

Nehe skrev:

volvoperfomanceclub skrev:
skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Vad man brukar och vad man kan göra är inte samma sak. Givetvis kan polisman ta ditt kort direkt på plats om han inte finner det lämpligt att du får köra i 24h.

ja men inte om han kört 20kmh för fort möjligt vis om du blir stoppad efter en kväll på krogen annars är det upp till ågklagaren

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Nehe
14 april 2010 · 687 Inlägg

volvoperfomanceclub skrev:

Nehe skrev:

volvoperfomanceclub skrev:
skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Vad man brukar och vad man kan göra är inte samma sak. Givetvis kan polisman ta ditt kort direkt på plats om han inte finner det lämpligt att du får köra i 24h.

ja men inte om han kört 20kmh för fort möjligt vis om du blir stoppad efter en kväll på krogen annars är det upp till ågklagaren

Varför skulle det vara upp till åklagaren menar du? (två fall där det är upp till åklagaren 1. personen nekar 2. man kör mer än 41 eller om det var 51km för fort).

Det är aldrig upp till åklagaren om ett körkort tas på plats och om det inte beviljas någon ytterligare körtid för personen, det är alltid upp till enskild polisman.

putte_88
15 april 2010 · 55 Inlägg

Gl3nn skrev:
Idag ble kompisen av me körkortet utan att polisen hade nått bevis på nått.
Civil polis som stoppade honom och sade att han hade kommit 93km/h imot på 50väg och att han inte han spara farten. Och han körde 70km/h enl mätarn.

Polisen var ensam och tog kortet av honom och så fick han böter. Hur f*n kan de va möiligt? yikes

neej fyfan kan bara beklaga!! behöva göra om allt igen halkbana risk 1an teori uppkörning PAIN

Torlejf Bilvårdstönt.
15 april 2010 · 1 109 Inlägg

putte_88 skrev:

Gl3nn skrev:
Idag ble kompisen av me körkortet utan att polisen hade nått bevis på nått.
Civil polis som stoppade honom och sade att han hade kommit 93km/h imot på 50väg och att han inte han spara farten. Och han körde 70km/h enl mätarn.

Polisen var ensam och tog kortet av honom och så fick han böter. Hur f*n kan de va möiligt? yikes

neej fyfan kan bara beklaga!! behöva göra om allt igen halkbana risk 1an teori uppkörning PAIN

Nu är du ute och cyklar.
Det du skrev inträffar bara om man har prövotid kvar på kortet eller om man blir av med det längre tid än normalt.

Det vanligaste måste vara att man blir av med kortet några månader och sen får man det tillbaka.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
bl1nd
15 april 2010 · 61 Inlägg

Dubbel_v skrev:
Jag kan bara säga otur för din buddy!

Jag själv hade lika otur en dag men det visades sig att det var tur istället.

Jag började accelererar från en väg vid natt tiden och vad jag inte upptäckte var polis bilen som var bakom mig, så jag var uppe i hög fart, alltså 120 på 70vägen men jag stannade efter blåljus-varningen så de förhörde mig och berättade att de hade inte kameran på smile


Enligt min teori så är det pga av min charm, utseende,bilen (BMW M3an) för det var en female-cop smile

Haha har kommit undan utan böter när jag körde 180km/h på 70väg! Med en gammal ful Volvo 850 T5, fast hade två vackra töser i bilen så kanske var därför, sen hann jag bromsa ner till typ 85 innan dom va alldeles bakom big_smile Men snuten sa att dom hade kört nästan 200 för att hinna ifatt när dom fick syn på mig!

BMW M3 "ESS Tuning" (2003)
Brallan84
15 april 2010 · 33 Inlägg

Frågan löd, "hur kan det vara möjligt?" Nu påstår ju din vän att polisen inte haft något bevis, krävs det? Rent teoretiskt JA men polisen behöver ju inte precis berätta det. Om nu polisen DÄREMOT sade: Jag har inga bevis på att du åkte 93km/h, ja dååå ska din vän ta detta till rätten, dock lär han förlora, tyvärr. Vad blir det? 6 mån o 4200kr i böter. Otroligt jobbigt och surt men det är lite livet vi lever, inte precis rättvist.

Toyota Supra "Svarten" (1995)
Adler
15 april 2010 · 17 Inlägg

volvoperfomanceclub skrev:
skitsnack dom tar inte bara kortet man brukar få ett dyngn på sig..

Jo dom tar kortet på plats och om du ber om det så får du en lapp som gäller 24h om dom vill.
Men själva kortet ryker på plats.

Jag torskade mitt för att jag körde för fort i 3 sekunder. Jag kom från 70 väg till 30. Ett ganska stort hopp och jag körde förbi 30 skylten i ca 50. Mkt trafik och en kurva gjorde att jag inte hann sakta ner så mkt mer utan att bromsa på det hala väglaget.

Med 50km/h förbi skylten så tog det knappt 200m innan jag var under 30. Alltså körde jag bara 20km/h fortare än tillåtet i ca 1 sekund.

Otroligt löjligt av polisen och knappast en trafikfara. Dessvärre fortfarande ett lagbrott. Det var bara att acceptera på plats hur orättvist det än var. Om det är något jag lärt mig så är det att polisen alltid har rätt.......även när dom har fel. Inte värt att tjafsa, gnälla. Bara att gilla läget och punga ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang