6069
Sök

Aktivt basrör s40

19 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Tjo! Kopplade in ett rör igår.. allt funkade sådär!!! När jag vred på tänningen till första hacket funkade allt. Men vid andra hacket så hördes ett rundgång ljud i bakgrunden i basröret.

Lämnade allt som det var över natten och kom ut idag till bilen så gick det såklat inte starta bilen. kollat säkringar och hela kittet och den enda jag kan kommafram till är att batteriet är urdraget.Alla lampor lyser och sterio startar osv osv underligt tycker jag.

Men hur fasiken ska jag koppla skiten rätt??  röret är aktivt och jag har kopplat - på - och + på + dock och remote på remote jag har inte kopplat någon jord dock. strömen till röret har dragits direkt från en ledlampa som sitter under baksätet. och resten via en pc3-14 amp kabel från orginal stereon.

har jag glömt något?? och hur kan basen dra ur strömmen ur batteriet? och kanske en dum fråga med måste jag jorda när jag har + och - kablar?

tack tack

/arganas
Senast redigerat av ArganaS (15 april 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2010
Men herregud, jorda för guds skull!!! - är samma som jord. Om du har tur nu så räcker det med att bara koppla in den också, annars så kan du mycket väl ha bränt signaljorden. Sen så bör du se till så att plusen är kopplad riktigt, sno inte från nåt annat bara sådär. Vart har du kopplat remoten menar du?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

19 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
ok *känner mig lite stupid* Men alltså det är bara att köra - kabeln till karossen??? (slipa bort lite lack) och skuiva dit den ordentligt. Men om signaljorden  skulle ha gått så är det helkört med bilen eller??
jo +en är ordentligt dragen från batteriet Men det är led lampan och en turbotrycks mätare som sitter på samma + kan det ha något med saken att göra??? eller måste jag dra en separat kabel till basröret?

Och hur kan det komma sig att bilen är utan ström?? iaf till start generatorn? (den orkar inte sno) hade 8A i batteriet känns lite halv lågt eller har jag fel??

Tack för svaret!

//arganas
Senast redigerat av ArganaS (15 april 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2010
Ja jorden (-, minus) drar du till en bra punkt i karossen när du slipat rent från färg. Pluskabeln är det nog lugnt med, trodde att du hade tagit ström från nån befintlig kabel. Men hur grov är den kabeln då?

För att ta reda på varför bilen är utan ström så kan det vara bra att veta hur remoten är kopplad, risken är att den är kopplad till konstantplus nu och då drar ju förstärkaren i basröret ur batteriet. Sen så har du nog inte 8A i batterier, snarare 8V. wink Och ja det är för lågt, på med laddare så fort som möjligt!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök