5443
Sök

Hur hittar jag högtalarkablarna i skuffen från bakdörrarna???

41 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Håller på och ska koppla in min baslåda och steg i min volvo s40n och behöver lite hjälp..
Har tänkt att ta signal från högtalarkablarna från bakdörrarna och koppla in i min hög/låg nivåomvandlare som sen går till mitt slutsteg..
Jag har rensat mitt bagageutrymme så nu e det bara plåt och kablar som syns, har även öppnat mina bakdörrar för att kunna se färgerna på kablarna som går till högtalarna och på så sätt försöka leta upp dom i bagaget där även orignalförstärkaren till bilstereon sitter tänkte att dom måste ju gå dit men kan inte hitta de färgerna nånstans så står helt still nu..sad
Eller måste jag dra nya kablar från dörrarna in i bagaget vilket blir mkt jobbigare än att leta upp dom i bagaget...
Synd att det inte finns högtalare i hatthyllan hade underlättat så mkt men men...

Sen e det det här med remotkabeln ska jag sätta den på baklampan eller vilket e bäst vill hitta nåt i bagaget för den med vill inte pilla på stereon därframme har fått många råd att inte pilla på den eftersom där sitter massa optik och så..
Tacksam för all hjälp

41 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Läste nån tråd nyss på jagrullar.se där skrev nån nåt om att om man har high performence som jag så kan man ta signal från förstärkaren som sitter i bagaget på vänster sida...
men då måste man alltså rota i alla kablar som går in i förstärkaren..?? men det låter bra slipper man hålla på med bakdörrarna om det är så...

41 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
ingen?

4 693 Inlägg
13 april 2010
Bumpa inte tråden, det är inte tillåtet...

Du får helt enkelt följa kablarna från dörren och bakåt, dom byter säkert färg någonstans.

Remoten kan du ta i baklyset om du vill, det funkar.

Booyakasha!

41 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Vad menar du med bumpa inte tråden?
Då måste jag alltså riva allt för att kunna följa trådarna...

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
13 april 2010
Kabelfärgerna ändrar sig i B-stolpen på dem (det finns en koppling där). Minns att på höger sida så var det svart och vit, där vit var + tror jag.

Stick till typ Biltema och köp verkstadshandboken för din bil och kolla elschemat längst bak.

Lycka till.

4 693 Inlägg
13 april 2010
carlos skrev:
Vad menar du med bumpa inte tråden?
Då måste jag alltså riva allt för att kunna följa trådarna...

Ditt inlägg när du skrev "ingen?" är en så kallad bump. Du får tråden att hamna längst upp i listan med ett onödigt inlägg.

Japp, bara att riva och följa kablarna.

Booyakasha!

41 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Bumpa inte tråden, det är inte tillåtet...

Du får helt enkelt följa kablarna från dörren och bakåt, dom byter säkert färg någonstans.

Remoten kan du ta i baklyset om du vill, det funkar.

Kopplade stegets remote till baklyset och det funkade med bara tändningen på men så fort jag startar bilen så dör steget... typ som om strömmen försvinner när jag startar bilen...nu vet jag inte vart jag ska sätta remoten?? Man kanske kan sätta den på 12voltuttaget(cigguttaget)
Hoppas nån svarar till imorron måste få detta fixat har hållt på hela veckan med att leta kablar och nu problem med remoten...
Har förresten hittat högtalarkablarna så nu e det bara remoten kvar sen e det i sin ordning

4 693 Inlägg
15 april 2010
Satte du den i parkeringslyset eller?

Booyakasha!

41 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Nä.. Satte på tändningen gick bak o kollade vilka lampor som lös och har ju två lampor då som lyser som e baklampor...skarvade på remoten på pluskabeln där..

Sök