2785
Sök

Urkoppling av AIRBAG Volvo 940 -96

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Tja..

Jag ska byta ett par lampor i instrumentpanelen men måste ha loss ratten.
Jag har AIRBAG och har aldrig tagit loss en sån här ratt tidigare.. smile

Så för att inte få en blåtira och 8000:- fattigare så undrar jag hur jag lättast kopplar ur denna och kopplar i den utan att de smäller smile
Senast redigerat av XeptiQ (15 april 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 april 2010
bara ta ur batterit ur bilen och vänta 1 par min inte en chans nått kan smälla när de inte har el

1 652 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
haha, är de så simpelt? big_smile
hade för mig att de var någon extra kabel som skall kopplas ur och något mer :S

MrEricsson skrev:
bara ta ur batterit ur bilen och vänta 1 par min inte en chans nått kan smälla när de inte har el
Senast redigerat av XeptiQ (15 april 2010)

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
16 april 2010
du behöver inte ta loss ratten för att byta glödlampor.. vill du göra roligheter så koppla en knapp på SRS/Airbagen och smäll den utanför bilen smile http://www.youtube.com/watch?v=RX76dpOj6L4

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

1 652 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
ah okej, när för har inte plockat ur instrumentpanelen på 940 tidigare.. bara 740, men tänkte på de efteråt att de kanske inte behövas att koppla loss den..

haha nej kommer inte smälla den om du inte ger mig 7985:- för en ny aribag ^^ ( airbagen utan ratt på volvo )

volvo740mannen skrev:
du behöver inte ta loss ratten för att byta glödlampor.. vill du göra roligheter så koppla en knapp på SRS/Airbagen och smäll den utanför bilen smile http://www.youtube.com/watch?v=RX76dpOj6L4

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
17 april 2010
Det är piss-enkelt på 940.. äger själv en 740 92a med 940ins mätarhus.. två mejslar i varje hörn"a" och bänd. så är plåt-höljet ur.. därefter sitter det med 4st skruv alt. TORX.. ingen idé att pilla ut ratten för sådana detaljer, ratten byter man 1gång var 25000mil smile

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Sök